Jhonny and the Rockers   15 comments

Jhonny and the Rockers

.

j

.

Jhonny and the Rockers is een coverband uit Slagharen,

bestaande uit vijf heren en één dame. Hun muziekgenre

bestaat uit Rock en Rock & Roll uit de jaren 60 tot de

de jaren 90. Afgelopen zondag traden ze op tijdens

het truckfestijn in Balkbrug

.

.

Jhonny and the Rockers Foto Truckfestijn Balkbrug Foto Truckersfestival

.

.

.

.

.

j

.

.

.

.

.

Truckfestijn Balkbrug Foto Truckersfestival Foto Jhonny and the Rockers

.

.

.

.

.

j

.

.

.

.

.

Truckfestijn Balkbrug Foto Truckersfestival Foto Jhonny and the Rockers

.

.

.

.

.

j

.

.

.

.

.

Jhonny and the Rockers Foto Truckfestijn Balkbrug Foto Truckersfestival

.

.

Podiumfotografie is fotograferen onder moeilijke omstandigheden

vanwege het schaarse licht. Je iso waarde moet vaak flink omhoog

en je  lensopening  moet met  bijna maximaal zijn.  Tel  daarbij de

immer bewegende onderwerpen die je fotografeert en dan merk je

dat focussen wel heel kritisch luistert. Het continu wisselen van de

lichtomstandigheden door spots  en andere verlichting maken het

er niet simpeler op. Mocht het je leuk lijken om dit soort

fotografie eens uit te proberen dan raad ik je zeker

aan om eventjes te klikken

.

…….  KLIK  …….

.

Truckfestijn Balkbrug Foto Truckersfestival Foto Jhonny and the Rockers

.

j

.

.

15 Reacties op “Jhonny and the Rockers

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. Inderdaad niet gemakkelijk, Henk. Maar hier volledig geslaagd.

    Like

  2. Prachtige portretten Henk, wat een expressie!

    Like

  3. In het verleden heb ik daar ook wel eens wat ervaring mee opgedaan, en het valt inderdaad lang niet mee. Jou lijkt het voor weinig problemen te stellen, want je presenteert hier weer een aantal fraaie portretten. De musici gaven zichzelf echt zo te zien, en zo hoort het ook natuurlijk.

    Like

  4. Ann schrijft het al, de expressie in de gezichten is grandioos vastgelegd Henk, een hele fraaie serie hoor.

    Like

  5. Dat vol overgave rocken ziet er best vermoeiend uit. 🙂

    Like

    Henk van Blijderveen
  6. Subliem, door de rustige achtergrond zijn het allemaal portretten.

    Like

  7. Mooie close-ups van deze rockers. Ondanks de moeilijke omstandigheden is het je dan toch gelukt. Maar ik had van jou ook niets anders verwacht.

    Gr. René

    Like

  8. Jij bent sowieso echt ontzettend goed in deze vorm van fotografie Henk.
    Prachtige portretten weer en je hebt ook de onderwerpen er mooi uitgelicht.
    Heel mooi ook qua licht. Complimenten voor deze toch wel moeilijk materie.

    PS Wij kregen inderdaad bericht dat een collega (samen met vrouw en kind) nooit meer zullen terugkeren.

    Like

  9. Wat een bom aan expressie in die gezichten Henk.Super.

    Like

  10. Nou meneer Jonkvorst dit zijn geweldige foto,s. Hoewel ik nooit aan dit soort fotografie zal gaan doen klik ik toch. Je kunt er altijd iets van opsteken.

    Like

  11. Henk het zijn weer heel fraaie foto’s geworden en toch heb ik er een opmerking bij, ik vind ze wat vlak
    ik weet dat dit jou stijl is maar op een podium zijn de kleuren vaak feller en contrastrijker. het rockt niet

    Like

    • kijk vooral even naar foto 2 Jan …….. dat rockt wel degelijk. Toch ben ik wel met je eens dat dit meer portretwerk dan podiumwerk is. Met 200mm en de daarbij behorende korte DOF gaan de felle contrasten van achtergrondkleuren er natuurlijk wel af. wat mezelf het mooist lijkt is werken met een groothoek maar dan sta je vóór het podium te veraf. Je zou je dan tussen de bandleden moeten begeven met een 24mm op de 5D. De meeste muzikanten zullen daar niet blij mee zijn 🙂

      Like

  12. Met je 200 mm heb je gekozen voor portretten. Goed gelukt. Het artikel heb ik gelezen, waardevolle tips waar je in het algemeen wel wat mee kunt. Ze heeft mooie beelden van de concerten vastgelegd. Zij koos juist voor groothoek in plaats van tele, las ik. Ik heb deze site toegevoegd aan mijn favorieten. In dit artikel staat ook weer duidelijk gooi die ISO omhoog. Ik heb gisteren een aantal fotobladen gelezen en daar wordt me te vaak geschreven dat de ISO zo laag mogelijk gehouden moet worden ivm mogelijke ruis. Als je een goede spiegelreflex hebt dan valt die ruis toch heel erg mee.
    Jij hebt in ieder geval een mooi lichtsterk objectief gebruikt. Het portret mooi los van de achtergrond.

    Like

  13. wat in elk geval belangrijk is is dat je zelf controle dient te houden over de iso. Dus nooit de iso op de automaat. ik heb zelf ook een hekel aan hoge iso waarden maar soms moet je je daar noodgedwongen overheen zetten. Podiumfotografie met de groothoek lijkt me ook bijzonder mooi maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben om dicht op je onderwerp te kruipen. Doorgaans sta je te veraf om die gitaarhals uit de foto te trekken zoals de fotograaf zo treffend beschrijft in haar artikel 🙂

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.