Zintuigentuin Zwartsluis II   7 comments

Zintuigentuin Zwartsluis II

6 Mei 2008, Zondagmiddag ook nog even snel naar de zintuigentuin in Zwartsluis geweest. Waar het er allemaal een stukje groener uit ziet nu er van alles in bloei staat en het ruikt er nu ook wat frisser dan enkele maanden geleden. Ik had even het macro objectief gemonteerd om de meeldraden van een bloempje scherp te kunnen vastleggen. Mijn oog viel ook op een bosje tulpen waarvan er eentje prachtig in het zonlicht stond te baden, een donkere achtergrond er bij gezocht en dan lijkt deze tulp net een schemerlampje. Wel eens rottende walnoten geroken ? Kan het echt niet helpen maar ik vind deze geurtjes bedwelmend. En dan zie je ineens een hoogzwangere dame, gestoken in een wel heel eigenaardig jurkje. Nee hoor, gewoon een grote bal die rondom met knoopjes is bezet. Je moet maar op het idee komen. Tenslotte heb ik een macro gemaakt van een stuk bamboe waar een Panda van zou beginnen te kwijlen. Kortom het was weer erg leuk om eventjes door deze bizarre tuin te wandelen. Iedere keer weer worden mijn zintuigen en inspiratie geprikkeld en er komt zeker nog weer een vervolg op.

Meeldraden.

2008-05-06 Zintuigentuin 01

Schemerlampje.

2008-05-06 Zintuigentuin 02

Mooi rond buikje.

2008-05-06 Zintuigentuin 05

Bamboe.

2008-05-06 Zintuigentuin 06

 

 

Posted 9 mei 2008 by Henk Jonkvorst in Geen categorie

7 responses to “Zintuigentuin Zwartsluis II

Subscribe to comments with RSS.

  1. prachtig henk
    ik woon er ook niet zo ver vandaan moet toch mijn stoute schoenen eens aan doen en een kijkje er gaan nemen de knopen  buik vind ik geweldig
    de bovenste foto is een plaatje
    wens je een mooi pinkster weekend toe en geniet van het mooie weer gr v els
     

    Like

  2. Vooral vaak naar de zintuigentuin gaan Henk, laat je prikkelen dan hebben wij er ook
    nog wat aan! Zelf vind ik de onderste foto het mooist maar de anderen zijn ook weer
    top!

    Like

  3. Zeer bijzondere foto’s, alle 4, ik vind het "schemerlampje" ook heel mooi, erg warme kleur ! Jammer dat de walnoot er niet opstaat.
    Volgende keer een geurtje erbij ! Ik vind het verhaal trouwens bijna net zo leuk als de foto’s !!

    Like

  4. Zoals gewoonlijk weer schitterende foto’s Henkie!!
    Als je nog eens andere zintuigen wil laten prikkelen hier even een tip.
    In het donker gezien in (ik dacht) Velsen Noord is ook Bijzonder indrukwekkend!
    Voor jou wel wat verder weg, maar zeker meer dan de moeite waard!!!!
    Liefs, Miem

    Like

  5. Volgens mij moet jij wat vaker naar die zintuigen tuin, het lijkt mij een paradijsje! Prachtfoto’s! vooral die schemertulp en die bamboe. Jammer dat je die walnoten niet hebt meegenomen was misschien wel een mooi kiekje voor de "geur"wedstrijd?
    Lieve groetjes

    Like

  6. stuk voor stuk, prachtige foto’s!
    Niets aan toe te voegen!
     

    Like

  7. De bamboe op de tuin van mikn zwager is geen bambpe maar een steel van een bereklauw, prachtige foto s staan er op je website, een genot om naar te kijken

    Like

Geef een reactie

