Isala Klinieken Zwolle .. Fotograferen   24 comments

 

Isala klinieken Zwolle .. fotograferen

.

j

.

Een ziekenhuis is een openbare instelling

en met die wetenschap toog ik afgelopen zaterdag met

camera en lenzen naar Het Isala ziekenhuis. In een kleine twee

uur tijd heb ik het gehele gebouw verkent. Zo ongeveer alle ruimtes

zijn toegankelijk en niemand stelt vragen. In een uiterste uithoek

vond ik bijv. het  mortuarium. Natuurlijk wil je alles ontdekken

maar er zijn wel grenzen aan mijn nieuwsgierigheid.

.

Toch was mijn komst niet onopgemerkt gebleven

en bij de uitgang werd ik aangesproken door een

beveiligingsmedewerker die me vertelde dat hij

meerdere telefoontjes had ontvangen van

personeel over een fotograaf die tot in

detail deuren, in en uitgangen en

trappen stond te fotograferen.

.

Dan moet je toch wel eventjes

verklaren wat je aan het doen bent

en waarom je het doet. Op mijn vraag

of er niet regelmatig fotografen rondliepen

met aandacht voor de bijzondere architectuur

verklaarde hij dat het niet gebruikelijk was

om dusdanig uitgebreid te fotograferen.

.

Op de foto zie je linksonder uit de hoek

de subtropische beplanting aarzelend langs

het vlechtwerk omhoog klimmen. Als over verloop

van tijd de muren in een oerwoud zijn verandert ga

ik zeker nog eens weer op fotosafari in Isala.

Denk dat ik me dan eerst maar even

meld bij beveiliging

.

j

.

.

Isala Klinieken Zwolle Foto Kamers

.

.

j

.

.

.

24 responses to “Isala Klinieken Zwolle .. Fotograferen

Subscribe to comments with RSS.

  1. werkelijk prachtige serie foto’s van dit gebouw. Ben benieuwd naar de OK foto’s..

    Like

  2. deze is erg mooi
    en wat jij durft , man dat had ik niet gedurfd.

    Like

  3. Erg mooi Henk, blijft een speciaal gebouw.

    Like

  4. Whoow wat valt het licht hier prachti. Een top foto!

    Like

  5. Ik kan me eventuele zorgen van de Isaladirektie wel voorstellen Henk. Want je hebt zoveel reclame gemaakt dat vraag en aanbod weleens op gespannen voet kunnen komen te staan…

    Like

  6. Inderdaad een bezoek waard…maar beter als fotograaf dan als patiënt.

    Like

  7. Ook dit is weer een prachtplaat van de Isalaklinieken, Henk.
    Ik kan me die vraag van de beveiloging wel voorstellen, maar ze hebben je in elk geval wel een prachtige serie naar huis laten gaan. Volgens mij kom je bij het hoofdkantoor van de Gasunie alleen in groepsverband binnen, en daar is een lange wachtlijst voor …

    Like

  8. Prachtige foto Henk. Tip:nooit de beveiliging over het hoofd zien. Ze voelen zich gekrenkt dat ze jou over het hoofd hebben gezien.
    Aan de andere kant, had je het gevraagd had je misschien nooit toestemming gekregen. Ooit gedaan bij een terminus van de Antwerpse trams, en raad eens, ik kreeg een dikke njet! Was ik er maar gewoon binnengestapt.😉

    Like

  9. Altijd een lastige afweging Mark. De mooiste fotolocaties zijn de niet alledaags …….. en vaak is dat verboden terrein🙂

    Like

  10. Zó…dit is toch echt een super mooie foto hoor Henk! Je kon meteen daar door de fysiotherapeut, je nek weer in orde laten brengen. Dat ze een beetje achterdochtig waren, kan ik mij wel voorstellen, maar deze mooie foto serie kunnen ze je niet maar afpakken.

    Like

  11. Mooie foto Henk, dat ze daar een beetje achterdochtig waren snap ik eigenlijk niet, dachten ze dat je een bomgordel om had😉 Je hebt er in ieder geval heel veel mooie foto’s gemaakt en het is toch eigenlijk reclame, de kliniek zal het druk krijgen!

    Like

  12. Zo gaan inbrekers ook te werk🙂

    Hier in het ziekenhuis staat volgens mij dat het verboden is te fotograferen.

    Like

  13. verbaasd me niks, er lopen/liggen daar genoeg mensen die graag hun privacy houden. Je moet ook wel Henk heten om zoiets te gaan doen😉

    Like

  14. Grinnik…. op de manier zoals je het verteld zie ik het in gedachten zo voor me.
    Jij met die grote toeter (of kleiner) door alle gangen zwerft en hier en daar plaatjes staat te schieten en
    niemand die ernaar vraagt behalve bij het weggaan hahahaha…..
    Dat je zelf het mortuarium wist te vinden en eventueel naar binnen kon verbaasd me wel overigens.

    Like

  15. Je zou Henk niet zijn als je wat je voor ogen hebt niet zou kunnen uitvoeren .Het is een hele mooie serie geworden.

    Like

  16. Dat is inderdaad het nadeel van een openbare ruimte. Wel goed dat de beveiliging je erop aansprak, maar toch kon je al uren je gang gaan.
    De rest fotografeert “stiekem” met mobiele telefoon.
    Jouw apparatuur valt meer op. Je hebt er wel hele mooie foto’s gemaakt.

    Like

    Jetskefotografie

Geef een reactie

