Rust & Roest   23 comments

Rust & Roest

.

x

.

Oude landbouwmachines zijn er in Staphorst en

omtrek genoeg te vinden. Zo kwam ik deze oude maaier

tijdens een ritje op de  fiets tegen  langs de  Oude Rijksweg in

Rouveen.  Altijd  mooi om even te  bewonderen  maar als het

roestige ijzerwerk  wordt gestreeld door de juiste dosis

avondzon sta ik gereed met de camera om

dit nostalgisch stukje tuindecoratie

vast te leggen

.

x

.

Staphorst Rouveen Foto Rust Roest

.

x

.

.

.

23 responses to “Rust & Roest

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een prachtige plaat Henk, vooral de klaprozen er bij, vind ik erg sterk.

    Like

  2. Fantastisch …… Je moet het net maar tegen komen.

    Like

  3. mooi

    Like

  4. Mooi, de klaproosjes en ik zie spinnewebben, de ouderdom straalt er vanaf.

    Like

  5. Toch een mooi museumstuk…zou op een andere plaats misschien nog beter tot zijn recht komen.

    Like

  6. Als landbouwwerktuig kun je toch nergens beter wegroesten dan in de avondzon langs de Oude Rijksweg in Rouveen!

    Like

  7. Prachtig !

    Like

  8. Na gedane arbeid is het goed wegroesten ! Mooie foto !

    Like

  9. Ha zie de klaprozen liever dan de roestbak😉

    Like

  10. Fraai…en net die ene klaproos er bij. 👍

    Like

  11. Zo mooi uitgelicht zou ik er zeker ook bij stil blijven staan.
    De rode accentjes van de klappertjes doen het goed tussen het bruin en groen.

    Like

  12. Mooi plaatje, de twee pannen (metalen zittingen) komen mooi uit tegen de donkere achtergrond, moet toch wel een complexe machine zijn, bediend door twee mensen, of wisselen van plaats afhankelijk van de werkzaamheden?
    Die twee rode klaprozen hebben weinig ontzag voor het scherpe mes 40cm erachter.

    Like

  13. Mooi werk

    Like

  14. Heeft wel iets dat plaatje met de klaproosjes. Mooi gedaan. Groetjes Anna

    Like

  15. Ik vraag me af waar ’t “ding” voor gediend heeft, enig idee Henk?
    In ieder geval een fraai object en een mooie foto🙂

    Like

  16. WOW mooi Henk, de klaproosjes doen het er heel goed bij en als die oude stumper kon vertellen……….

    Like

  17. Rust,… Roest. Maar niet als Henk in de buurt is.😉

    Groetjes

    Like

  18. Je zou zo niet zeggen dat het roestig is Henk.
    Komt natuurlijk ook door je proffesionele manier van fotograferen😉
    Leuk antiek ding!

    Like

  19. Ik ben pas terug uit Staphorst Henk en heb inderdaad veel roestige machines her en der gezien en natuurlijk ook veel heel mooie dingen maar zoals jij ze kunstig vastlegt beginnen ze een ander leven te leiden en verroeste zaken hebben altijd mooie kleurschakeringen

    Like

  20. Ah, die oude machines zien er roestig het mooist uit.
    Maar is het wel een maaier? Ik kan het niet goed zien maar doet me zo eerder denken aan een ploeg. Bijzonder ook die 2 panzittingen, heb ik nooit gezien, en daarom ook denk ik dat het geen maaimachine is.

    Like

  21. Mooi…….

    Like

Geef een reactie

