Sterkste man van Nederland III   22 comments

 

Sterkste man van Nederland  III

.

.

Yoke Race

Oftewel een wandeling met een juk op je bovenrug

Na iedere wandeling  kwam er een heftruck  aan te

pas om  het juk  weer in startpositie  neer te zetten

.

Sterkste man van Nederland Foto Meppel Foto Yoke Race

.

.

.

.

.

.

.

.

Sterkste man van Nederland Foto Alex Moonen Foto Yoke Race

.

.

.

.

Een enkeling gaf duidelijk te kennen geen

trek te hebben in een wandeling met een juk

.

Sterkste man van Nederland Foto Yoke Race

.

.

.

.

Deadlift

De deadlift is  de koning onder de  krachtsportoefeningen

voor de aanwas van spiermassa en kracht. Je hele lichaam

moet  flink aan het werk om deze  oefening  uit te voeren

.

Sterkste man van Nederland Foto Alex Moonen Foto Deadlift

.

.

.

.

De deadlift is tevens mijn favoriete onderdeel.

Foto werd in 2008 van mij gemaakt met 100 kg

Inmiddels zes jaar later, beetje minder knap

maar als ik een goeie dag heb sleur ik

110 kg van de grond

.

Deadlift Foto Krachtsport Foto Krachttraining

.

.

Deadlift Foto Krachtsport Foto Krachttraining

.

.

.

22 responses to “Sterkste man van Nederland III

Subscribe to comments with RSS.

  1. ik vind de laatste wel wat hebben Henk, ik doe het je niet na

    Like

  2. 🙂 Ik zeg niks meer… 😉

    Like

  3. Fraaie actie foto’s (behalve van de gene die er bij is gaan liggen) van deze krachtpatsers Henk. De man op de 2 laatste foto’s is dat de op één na sterkste man van Nederland?

    Like

  4. Je mag nog wel even dooreten als je ook zo.n model kleerkast wilt worden Henk. Doe je best.
    Hoe je dat gewicht van de grond krijgt is mij een raadsel.

    Like

  5. Die stevige jongens zullen toch wel veiligheids schoenen dragen?
    Henk het dragen van die zware lenzen lijkt mij voor jouw voldoende om vit te blijven.
    De foto’s zijn wel in orde, hoewel foto vier vindt ik de scherptediepte een beetje krap (rechterhand en het hoofd) Ja het isoleert wel goed, maar bij dit spelletje zijn beide handen wel nodig.

    Like

  6. Eveline haalt mij hier de woorden uit de mond.

    Like

  7. Fantastische foto’s van dit krachtevenement. Niet te geloven dat jij ook 100 kilo kan heffen.Oppassen voor de rug hoor! kan heffen.

    Like

  8. Het zijn wel stoere kerels…..wat een gewichten…..wat betreft de laatste twee foto’s…tien kilo in zes jaar…..toch nog even blijven oefenen Henk…dan haal je de andere wel in voor je vijf en zestig jaar. 🙂

    Like

  9. Je hebt er weer een krachtige serie van gemaakt.
    Ik ben blij dat ik niet zo sterk (meer) ben, want dit lijkt me allemaal toch niet echt gezond voor lijf en leden.

    Like

  10. Heel mooie foto’s en de man op de laatste twee foto’s heeft natuurlijk gewonnen (in 2008 dan natuurlijk) Ook mij lijkt het toch niet gezond wat die andere mannen doen, dat draait op een hartstilstand uit 😉

    Like

  11. Knappe reeksen Henk. Toch een vraagje, waarom houd je de halter met twee verschillende houdingen van je handen vast?

    Like

  12. Als ik mee had gedaan was die heftruck nodig geweest om mij weer in positie te zetten…

    Like

  13. Pfff…….. jeetje henk. Stoere foto’svan je hoor en ook knappe prestaite 🙂
    De platen die je van de andere hebt gemaakt zijn ook heel fraai maar ik ga voor de laatste 2 😉

    Like

  14. Euhhhh……..prestaite (ik was helemaal onder de indruk) is natuurlijk prestatie

    Like

  15. LOL, zo midden in de nacht voor mij.
    Bij de eerste foto dacht ik dat hij al die mensen ook nog op dat trekding had staan.
    En bij de 2e foto vraag ik me ook af wat die mensen voor hun daagse kost doen.
    Als dan kom ik altijd weer terug op de vraag of ze wel vrijwilligerswerk doen bij gehandicapten.Omdat ze zo sterk zijn bedoel ik, kunnen ze makkelijk iets leuks met ze ondernemen.
    En dan die andere foto van jou, is een goede oefening, 100 kilo, is dat nou eigenlijk wel gezond? Ik kom nog steeds niet verder dan 4 kilo, excl. de stang.
    Maaar dat kan ik dan wel 3x 10x achter elkaar.
    Je draagt nog altijd dezelfde schoenen, zo te zien, slijten die niet als je stilstaat en gewichtjes heft?

    Like

  16. Ik heb zo in de gauwigheid even wat uitgezocht maar sommige hebben naast trainen en heel veel eten ook nog tijd voor een baan die een maatkostuum van je vraagt 🙂 Vergis je niet hoor. Veel van die krachtpatsers zijn tevens in het bezit van getrainde hersenen.

    Verder zetten deze mannen hun spieren vast wel eens in voor ondersteuning van een goed doel

    Like

  17. ja die dikken starken mannen haben doch auch gute gehirn entwikkelt warum sollen sie dumm sein
    das gehirn ist nicht vervettet es gruest jasmin

    Like

Geef een reactie

