Hollands hoedje   17 comments

 

Hollands  hoedje

.

.

i

.

.

Hollands Hoedje Foto Hollandse Hoed Foto Mallemolen

.

.

i

.

.

Posted 30 september 2014 by Henk Jonkvorst in Portret

Tagged with , , , , ,

17 responses to “Hollands hoedje

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat was een mooi hoedje geweest voor de derde dinsdag in september Henk, Mooie foto maar voor mij mag het iets minder Nederlands 😉

    Like

  2. Heeft de molen maar drie wieken? Verder een prachtige plaat van een prachtig mens met dito hoed.

    Like

  3. Ann heeft het gras voor mijn voeten weggemaaid, dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Het is een fraaie plaat, die toch op je lachspieren werkt Henk.

    Like

  4. met recht een malle molen

    Like

  5. Whahahaa … Die loopt echt met molentjes. Waar loop je zo’n portret nou weer tegen het lijf …?

    Like

  6. Misschien een volgende keer iets hoger zodat de drie wieken in z’n geheel erop komen of vond je dat zonde van de onderkant van de foto? 😉
    Hoe heb je dit mooie portret weer gevonden?

    Like

    • Bewust gekozen voor deze uitsnede. Het is voor mij altijd de persoon die hoofdonderwerp is bij een portret. Het molentje is wel een smaakmaker maar hoeft van mij niet volledig in beeld. Als ik dat wel zou doen zou ik fototechnisch gezien ook nog een stukje ruimte over moeten laten BOVEN de wiek zodat deze niet tegen het kader aanzit. bij deze ruime uitsnede mis ik dan de benodigde beeldvulling van het portret. Het stukje schouder heeft een portret n.m.m. simpelweg nodig omdat je en portret niet bij de hals moet afsnijden.

      Waar ik deze mevrouw tegenkwam ? ………….. tjaaaa 🙂

      Like

  7. Zo’n hoedje heb ik nog nergens gezien en het past uitstekend bij die dame.Heel gezellige foto Henk.

    Like

  8. Zo’n hoedje past ook alleen bij types die anders durven te zijn dan anderen. Deze types kunnen dan ook zeker zijn van mijn fotografische belangstelling 🙂

    Like

  9. Perfect, Henk…een topper!

    Like

  10. Had van mij wel wat minder hollands gemogen…rood wit blauw AUwwww
    Maar past wel bij de Malle Molen 😉
    Groetjes

    Like

  11. Perfect portret Henk, het gezicht staat precies op de snijlijnen. Uitleg aan Jetske gelezen.

    Like

  12. Met een echte Hollendse dame 🙂

    Like

  13. Mooi portret van een mooi mens.

    Gr. René

    Like

  14. Oh geweldig! Wat een foto en wat een model. Joost mag weten waar je ze altijd weet te vinden. Super!

    Like

  15. Ik krijg zomaar zin om er een hap uit te nemen.

    Like

Geef een reactie

