Katerveerdijk   19 comments

 

Katerveerdijk

.

P

.

Het is zondagmorgen tien uur in de ochtend

bij de  Zwolse  Katerveersluizen.  De kettingen van het

nostalgische ophaalbruggetje glinsterend in het zachte

ochtendlicht en  de reling trekt een  sfeervolle schaduw

over het wegdek.  Het enige wat ik nog nodig heb voor

mijn scenario is een levend wezen. De stilte

verdwijnt bij de ritmische pas van een

naderende jogger. hij groet,

passeert de brug

.

P

.

…..  en maakt mijn plaatje compleet  …..

.

Katerveerdijk Foto Katerveersluis Foto Ophaalbrug Foto Zwolle Foto Spoolde

.

.

P

.

.

19 responses to “Katerveerdijk

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een volmaakte zondagsplaat, Henk.

    Like

  2. Mooi gemaakt Henk, je hebt er vast meer gemaakt op deze fotogenieke locatie

    Like

  3. De jogger, maakt deze fraaie plaat inderdaad helemaal af Henk.

    Like

  4. Het is weer een prachtig uitgewerkt scenario, Henk.
    Ik had alleen graag net iets meer ruimte aan de linkerkant gezien.

    Like

  5. Dacht dat jullie juist blij waren als er geen mensen voor de lens door liepen🙂

    Like

  6. Het is het zelfde als natuur fotografie, plaatsje zoeken, compositie bepalen en belichting, en dan maar wachten…..wachten……tot het laatste detail voorbij komt. Prachtig….Fijn weekend Henk.

    Like

  7. mooie tekst, die maakt ook het mooie plaatje compleet

    Like

  8. Je blogje is helemaal af.

    Like

  9. In dat ene moment heb jij een prachtige plaat weten te scoren !

    Like

  10. Ja knappe foto vooral het licht maakt het sprankelend, in de opmerking over de linker zijde kan ik mij wel in vinden, maar ja ik heb ook geen idee wat er aan de linkerzijde van pilaar staat, de pilaar weg laten is in elk geval geen optie.

    Like

    • Ik denk dat ik met een hel klein pasje naar links de leuning wel vrij had kunnen krijgen van het kader en daarbij toch de staander van de brug had behouden om de foto te kaderen maar dat is achteraf🙂

      Softwarematig kan ik het nog oplossen door een randje in dezelfde tint als de staander er bij aan te plakken en onderaan een stukje gras bij te klonen maar ik laat ’t maar zo

      Like

  11. Het mooiste aan de foto vind ik het licht dat op de kettingen van het ophaalbruggetje valt.

    Like

  12. Zonder jogger was het misschien een saai plaatje geworden dus goed van je om te wachten🙂 en helemaal fijn natuurlijk dat de persoon het juiste kleur shirtje aan had😉

    Like

  13. Echt weer een pracht plaat Henk, als ik een jogger zie roep ik meestal “stop maar, ze hebben hem al” maar voor jou was het net mooi dat hij daar liep!

    Like

  14. Je hebt hier bewezen wat ik ook soms ervaar:een eenzame jogger kan het geheel net opvrolijken!

    Like

Geef een reactie

