Attractiepark Slagharen .. Slagharen on ice   27 comments

 

Attractiepark  Slagharen .. Slagharen on Ice

.

Ë

.

Zondag 30 november 2014

.

Sinterklaasweekend

Ponypark Slagharen.

De kou trok je door

merg & been

maar

.

ijsdansshow

“Slagharen on Ice”

was hartverwarmend

.

.

Ponypark Slagharen Foto Attractiepark Slagharen Foto IJsdansshow Foto Slagharen on ice Foto IJsdansen

.

.

.

.

.

Ë

.

.

.

.

.

Ponypark Slagharen Foto Attractiepark Slagharen Foto IJsdansshow Foto Slagharen on ice Foto IJsdansen

.

.

Ë

.

.

27 responses to “Attractiepark Slagharen .. Slagharen on ice

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ík krijg er de rillingen van Henk. Dat je daar foto’s mag maken…

    Like

  2. Mooe foto van een dame die blijkbaar zelfs op het ijs geen kou blijkt te hebben.Zou ze zo ook op wandel gaan?haha

    Like

  3. Daar kun je rustig een koutje voor lijden🙂 . ’t Levert eens te meer een paar prachtige platen op.

    Like

  4. Mooie foto’s van hele leuke onderwerpen Henk, en daar dan super foto’s van mogen maken is een voorrecht.

    Like

  5. Tijd om de schaatsen weer uit het vet te halen🙂

    Like

  6. Je zult hier waarschijnlijk niet hebben mogen flitsen, maar de foto’s zijn toch erg mooi geworden Henk.

    Like

    • Op foto 1 zie je dat ik oogcontact heb met de artiest Edward. Ze zou sterretjes zien en tevens risico lopen op een valpartij van een rechtstreekse flitsbladder in het gezicht. Flitsen in dit soort situaties is uit den boze. Ik gebruik liever lichtsterke vaste lenzen met groot diafragma en pas de iso zodanig aan dat ik met de gebruikte sluittijd beweging kan bevriezen.

      Like

  7. Niet gemakkelijk, maar perfect in beeld gebracht.

    Like

  8. Heel mooi vastgelegd, Kon je gewoon vanaf je zitplaats fotograferen of mocht je dichterbij komen? Ijsshows zijn altijd prachtig om te zien.

    Like

  9. Woooowh …..wat een fraaie modellen en wat een super foto,s heb je gemaakt. Vooral de foto waar je oogcontact hebt is fantastisch.

    Like

  10. Als je de kans krijgt om dit moois te fotograferen, dan heb je van kou niet zoveel last, lijkt me.
    Ik vind het weer een bewonderenswaardige foto’s.

    Like

  11. Prachtige scherpe foto’s van deze schaatsdanseressen Henk, boven heb je al geschreven hoe je het hebt gedaan, maar het is een stukje vakwerk!

    Like

  12. Heel mooi gedaan

    Like

  13. Het lijkt of ze echt voor jou alleen danst. Daar kun je alleen maar warm van worden (ook als kijker).

    Like

  14. Mooi Henk werkelijk prachtig gemaakt goed belicht en prachtig van kleur
    foto een is mijn favoriet ook al om dat ze in de lens kijkt, alleen had ik de bovenkant iets meer aangesneden of dat deel uit foto twee met
    de twee lampen er ingeplakt maar dat is en detail

    Like

  15. Ook voor mij de beste foto. Aansnijden is een optie maar dan zou ik er links en rechts ook iets afhalen omdat ik deze foto graag in de originele verhoudingen wil laten 2 x 3

    Like

  16. Zo mooi Henk en hier geniett ik dan ook echt van hoor.
    Prachtige kleuren en super belsichting. Heel sfeervol.
    Groet, Helma

    PS ik moet nog steeds bij iedere reactie mijn gegevens opnieuw invoeren!!??
    Hij houdt dat dus niet meer vast!

    Like

  17. Ziet er stralend uit. De dames lijken me niet meer zo piepjong en toch zien ze er nog goed uit.
    Ideaal dus zo’n camera.
    Heb jij het klappen van de spiegels op hard geluid staan of zet je ze ook wel eens zachtjes?

    Like

    Jetskefotografie
    • In theorie krijg je in stille modus een vertraging tussen het indrukken van de ontspanknop en het maken van de foto. Normaliter mag de spiegel van mij voluit knallen hoor🙂

      Like

      • Henk wat je schrijft zou niet handig zijn, beter gezegd onwerkbaar, maar zo werkt het ook niet althans bij spiegelreflexen die ik ken,
        hoe gaat het wel, ontspannen gaat normaal (al lijkt het anders) de spiegel blijft opgeklapt staan tot je de ontspanknop weer loslaat,
        het geluid is dus verknipt in twee etappes, probeer het maar ik hoor het graag.

        Like

        • De Canon 5D heeft een instelling die de spiegel bijna geluidloos doet klappen. Handig bij situaties waarbij absolute stilte vereist is.

          Wat jij denk ik bedoelt is het fotograferen met opgeklapte spiegel. Nuttig bij gebruik van zeer lange sluittijden bij bijv. nachtfotografie of macro vanaf statief om trilling in de camera bij het opklappen van de spiegel te voorkomen. Ik zet dan de tijdsontspanner op 2 seconden. Zodra ik de ontspanknop dan indruk klapt de spiegel omhoog en twee seconden later begint de camera op te nemen.

          Like

          • Duidelijk wat jij bedoelt, maar wat wij allebei voor ogen hebben is de stille opname (staat op pagina 122 in een online handleiding) wat ik daar lees dat Canon zelfs in de burst stand stille opnames kan maken, in dat geval heb je gelijk
            dat het langzamer gaat, maar werk je dan in de burst stand?
            Nikon kan alleen een enkel beeld maken in de stille modus, je verknipt het geluid in twee stukken, eerst de rustige opname en bv 10 sec later het terug klappen van de spiegel (kost dus geen extra tijd) weten doe ik het nu niet,
            maar kan mij niet voorstellen dat het bij een Canon anders is.

            Like

Geef een reactie

