Dickens festijn Deventer 2014   23 comments

 

Dickens festijn Deventer 2014

.

j

.

Op zaterdag 20 en zondag 21 december

verandert  het Bergkwartier  van Deventer  weer

in een 19e eeuws Charles Dickens decor. Een festijn dat

ieder jaar  zo’n 150.000 bezoekers trekt en waar je bijna

1000 figuranten tegen het  lijf loopt.  Geïnteresseerd

in portretfotografie ? Dan mag je dit gebeuren

zeker niet aan je voorbij laten gaan

.

Wat loop je daar dan zoal

tegen het lijf Henk ?

.

j

.

Natuurlijk staan de prachtigste vrouwen

in hun Victoriaanse gewaden volop in the picture

.

 .

Dickens Festijn Deventer Foto Charles Dickens Deventer Foto Dickens Deventer 2014 05

.

.

.

.

j

.

.

Begrafenisondernemers met

hoge hoeden zijn goed vertegenwoordigd.

Nee laat maar .. heb al een uitvaartverzekering

.

.

Dickens Festijn Deventer Foto Charles Dickens Deventer Foto Dickens Deventer 2014 11

.

.

.

.

j

.

.

Veel burgers waren in die tijd straatarm en

Zonder dak boven je hoofd werd je behandeld als uitschot

.

.

Dickens Festijn Deventer Foto Charles Dickens Deventer Foto Dickens Deventer 2014 01

.

.

.

.

j

.

.

Deze Landlopende types

kan je maar beter uit de weg gaan

.

.

Dickens Festijn Deventer Foto Charles Dickens Deventer Foto Dickens Deventer 2014 04

.

.

.

.

j

.

.

En natuurlijk heeft

iedere stad zijn eigen dorpsgek

.

.

Dickens Festijn Deventer Foto Charles Dickens Deventer Foto Dickens Deventer 2014 03

.

.

.

.

j

.

.

Strenge schoolmeesters

op zoek naar spijbelende kinderen

.

.

Dickens Festijn Deventer Foto Charles Dickens Deventer Foto Dickens Deventer 2014 07

.

.

.

.

j

.

.

Wie moeite heeft met portretfotografie

kan eerst oefenen op talrijke levende beelden

.

.

Dickens Festijn Deventer Foto Charles Dickens Deventer Foto Dickens Deventer 2014 09

.

.

.

.

j

.

.

En overal staan mensen

kerstliedjes uit die goeie ouwe tijd te zingen

.

.

Dickens Festijn Deventer Foto Charles Dickens Deventer Foto Dickens Deventer 2014 10

.

j

.

Natuurlijk is er nog veel meer te zien en te beleven in

de stad van Dickens maar ik besluit met mijn favoriet

en hoofdpersoon uit het Dickens sprookje

Ebenezer Scrooge

.

j

.

“I don’t like Christmas”

brulde hij tegen iedereen die het maar wilde horen

Tjaa .. zelf ben ik ook altijd blij als die poppenkast

weer achter de rug is.

.

Dickens Festijn Deventer Foto Charles Dickens Deventer Foto Dickens Deventer 2014 02

.

.

j

.

.

23 responses to “Dickens festijn Deventer 2014

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zeker de moeite waard! Prachtige reportage!

    Like

  2. Ik ben nou twee keer geweest, Dit jaar een keer overslaan, Mooie serie Henk

    Like

  3. Een bijzonder fraaie serie Henk, dit mag je zeker niet missen hoor.

    Like

  4. Prachtige serie Henk

    Like

  5. Dit zijn stuk voor stuk weer fraaie portretten, volgens mij was een aantal van deze foto’s hier al eens te zien.
    Ik ben benieuwd waar je dit jaar mee thuis komt. Zelf ga ik er niet naar toe, want dat stadse gedrentel is niet meer aan mij besteed. Dus ik reken weer op jou. 🙂

    Like

  6. Stuk voor stuk mooie foto’s.

    Like

  7. Zijn dit foto’s van verleden jaar…ze komen me bekend voor…maar ze zijn wel mooi.

    Like

  8. Een gebeuren om naar toe te gaan … Alleen een beetje te ver.
    Mooie reeks !

    Like

  9. Dear Henk, de reportage is geweldig mooi, maar komt mij heel erg bekend voor😉

    Like

  10. Je hebt er weer een mooie tekst bij gezet, foto’s zijn schitterend.
    Ik dacht eigenlijk dat je jezelf hier al tussen had staan, op de 4e foto, de landloper🙂

    Like

  11. Prachtig!!!

    Like

  12. Hoewel ik vrees dat het voor mij te veel zal zijn heb ik het toch maar eens even in de agenda gezet.

    Like

  13. ik stoor er me niet aan dat er foto’s bij zitten die ik al gezien heb.Het zijn ook altijd dezelfde personages die spelen ook al zit er al eens een andere iemand in.Het zijn en blijven geweldige portretten.

    Like

  14. Caramba!!!!!!!!!!! Je bent echt zo goed in deze materie Henk!!!!
    Je fotografiekunst is sowieso altijd heel fraai maar je portretten zoals deze
    zijn werkelijk fantastsich! Je bent echt een geweldige vakman met deze materie.
    Mijn welgemeende complimenten.

    Like

  15. Je kunt dus dit jaar ook thuisblijven, want je portretten uit het archief doen het dit jaar ook heel goed. Je kunt ook wat dichtbij huis naar Dickens in Steenwijk gaan.

    Like

    Jetskefotografie

Geef een reactie

