Museum de Fundatie .. Antony Gormley – Feeling material V   19 comments

 

Museum de Fundatie .. Antony Gormley – Feeling material  V

.

Õ

.

Antony Gormley beoefende drie jaar

vipassana-meditatie in India, en besloot toen kunstenaar te worden.

Bij deze  meditatie  sluit  je de ogen  en richt je  je aandacht  op het

lichaam, waarbij het gevoel ontstaat  dat de grenzen van je lichaam

oplossen en je één wordt met je omgeving.  Een ervaring die hij wil

overdragen door middel van zijn kunstwerken.  Ook de gestalte van

Feeling Material V  vormt  geen  gesloten  cocon.  Hij verweeft  zich

met de omgeving en wordt deel van de energiestroom

die we natuur noemen. We staan niet boven

de natuur maar we maken er

deel van uit

.

aldus

Gormley

.

.

Museum de Fundatie Foto AntonyGormley Foto Feeling Material V Foto Museum de Fundatie Zwolle

.

.

Õ

.

.

19 responses to “Museum de Fundatie .. Antony Gormley – Feeling material V

Subscribe to comments with RSS.

  1. ja nou… bijzonder hoor, ik voel het gewoon, die natuur…
    Knap dat je dat nog op de foto hebt gekregen🙂

    Like

  2. Ha zo tekenen mijn kleinkids poppetjes😉

    Like

  3. Ik zie vol verwachting de kunstwerkjes van de kleine Rebbeltjes tegemoet

    Like

  4. Goed gefotografeerd Henk, ik zit te denken wat kost dit kunstwerkje, het zal niet eenvoudig zijn om te maken, maar moeilijker lijkt het mij om hier weer een ordentelijke rol draad van te vormen.

    Like

  5. tis toch kunstig gedaan

    Like

  6. Mooi in beeld gebracht Henk het kunstwerk heeft zeker iets… knap om dit te maken!

    Like

  7. Een rol ijzerdraad, is nu niet direct het eenvoudigste materiaal om een kunstwerk van te maken, vanuit dat oogpunt bekeken, is het best wel knap.

    Like

  8. Ja ja …..😕

    Like

  9. P.s. Het doet denken een doodle…. Daar ben ik ook wel goed in,

    Like

  10. Ik had dit kunstwerk niet verwacht maar moet toegeven dat het iets heeft en echt niet zo gemakkelijk te maken Henk.

    Like

  11. Henk je hebt er een mooie foto van gemaakt, mijn kunst is het niet, de brave borst heeft zolang zitten mediteren dat hij het ijzerdraad een vorm kon geven, een mooie omschrijving erbij en yes, weer een kunstwerk😉

    Like

  12. Op het eerste oog ?? Op het 2e oog, zie je er toch wel kunst in, past helaas niet in mijn interieur maar gezien je verhaal begrijp ik de uitbeelding en snap ik de kunstenaar!

    Like

  13. heb nog wat ingescande tekeningen liggen van de kids toen ze op de basisschool zaten, lijkt er veel op. Maar het verhaal erbij maakt dat het wat is. U ziet, ik ben niet zo van de kunst. Doe mij de foto’s maar van Deventer of Staphorst die je maakt. Fototechnisch zal het helemaal in orde zijn, ongetwijfeld. 1 worden met de natuur en dat soort dingen….dan haak ik af. Ha, goed weekend!

    Like

  14. Mooi werk!

    Like

  15. Dit vind ik dan wel weer heel leuk om te zien.
    de mens in de cocon is heel goed zichtbaar.

    Like

  16. Ook kunst om dit zo op de plaat te krijgen

    Like

  17. Mooie foto’s

    Like

  18. Ik vind het mooi, zowel kunstwerk als foto.

    Like

Geef een reactie

