Openluchtmuseum Arnhem .. Van Gend is Loos   27 comments

 

Openluchtmuseum Arnhem .. Van Gend is Loos

.

Ѻ

.

Natuurlijk is Van Gend al vanaf 2003 Loos

maar ook het truckje  voor bestel & afhaalservice was eventjes

niet te vinden.  Het is al voor de derde keer dat ik het museum

bezoek, en  steeds staat dit  vrachtautootje  op een plaats waar

je er fotografisch gezien niets mee kan. Ik vond ‘m terug onder

de luifel van de loods van VG & L. Helemaal verlaten en zonder

de immer poserende bezoekers. Je zou toch bijna gaan

denken dat je niet in het museum bent geweest

als je niet samen met van Gend op

de foto  hebt gestaan

.

.

Openluchtmuseum Arnhem Foto Openluchtmuseum Arnhem Winter Foto Openluchtmuseum Foto Nederlands Openluchtmuseum Foto Van Gend & Loos

.

.

.

.

.

.

Ѻ

.

.

.

.

.

.

Openluchtmuseum Arnhem Foto Openluchtmuseum Arnhem Winter Foto Openluchtmuseum Foto Nederlands Openluchtmuseum Van Gend en Loos

.

.

Ѻ

.

.

27 responses to “Openluchtmuseum Arnhem .. Van Gend is Loos

Subscribe to comments with RSS.

  1. Te gekke foto ……. volgens mij is t een Ford. Good old times!

    Like

  2. Waar is de tijd dat je die paarse truck’s overal in Europa tegenkwam… bestaan ze nog altijd?

    Like

  3. Of was het grijs- wit… ?

    Like

  4. Dit decor past prima bij de oldtimer. Mooi!

    Like

    Jetskefotografie
  5. Dit gaat toch aardig wat jaartjes terug hoor, je hebt er hele fraaie foto’s van gemaakt Henk. Of het een Ford is, zou ik zo ook niet weten. Die wagens van jou link heb ik wel zien rijden, maar deze niet.

    Like

  6. Het is waarschijnlijk een Ford AA, van rond 1930

    Like

  7. Zullen wel stinkauto’s geweest zijn, maar zó mooi (neergezet)

    Like

  8. van ver voor mijn tijd maar wel mooi

    Like

  9. Mooie zwart-witters Henk. Hij glimt nog als nieuw!

    Gr. René

    Like

  10. Super! Vooral de eerste!

    Like

  11. auto’s zijn meer jongens speeltjes maar ik vind het des al niet te min toch een fraaie nostalgische foto🙂

    Like

  12. Prachtige foto’s Henk, ik ben ook maar even op zoek gegaan en van wat ik er van vond is het een T-Ford van omstreeks 1926, geweldig dat zoiets in ere wordt gehouden,

    Like

  13. Prachtig karretje Henk….

    Like

  14. Hallo Henk,
    Kan me herinneren in de jaren ’50 dat er bij ons in de buurt (A’dam) het Zeeburgerpad was en daar was een heel groot overlaadstation van van Gend & Loos. het gebouw daarachter was net als op jouw foto met het karakteristieke perron op overlaadhoogte. Af en aan daar de hele dag. Dat waren zo van die karakteristieke plekjes in je jeugd waar je graag speelde. Toen al stond daar die molen waar nu de brouwerij het IJtje is gevestigd.
    Leuke herinneringen. Dank.

    Like

  15. Jammer dat ze hem zo hebben opgesteld, hij verdiend toch beter. toch mooie zw/w foto’s.

    Like

  16. Vooral foto 2 Henk, prachtig.

    Like

  17. Mooi karretje hoor. Hoewel de tweede foto aan de bovenkant wat krap is uitgesneden, staat die oude VG&L auto daar toch wel het mooist op.
    Dit model is van ver voor mijn tijd, maar ik zie de auto’s van het model dat jij hier in mei 2012 toonde, nog zo in de rij naast elkaar staan bij de vestiging van VG&L in Drachten.

    Like

  18. Prachtig museumstuk, mooi gedaan!

    Like

  19. Een heel mooi vrachtwagentje. Tja…van Gend &Loos , ze kwamen elke dag bezorgen bij ons toen we de winkel nog hadden.

    Like

  20. Pingback: Antieke koplamp | Henk's Fotospace

  21. Erg mooi gefotografeerd Henk. Die hoort thuis in dat museum gezien zijn leeftijd

    Like

Geef een reactie

