Oldtimers in Rouveen   17 comments

 

Oldtimers in Rouveen

.

j

.

afgelopen vrijdagavond vertrok

een bonte stoet van oldtimers & klassiekers vanaf het kerkplein

in Rouveen. Foto’s maken van de opgestelde voertuigen levert

eigenlijk alleen  rotzooi op maar  je kan  natuurlijk  wel voor de

soms prachtige  details gaan om je fotografische oog te trainen.

en natuurlijk  ben ik  aanwezig als  de stinkende  meuk vertrekt.

.

Jan S heeft goed begrepen hoe de fotograaf zijn foto graag ziet.

Op zijn klassieke damesbrommer gaat hij gekleed in een

boerenkiel en klompen. En natuurlijk gaat er

altijd een zak aardappels mee

.

Staphorst Foto Rouveen Foto Oldtimerrit Rouveen Foto Oldtimerrit Rouveen 2015

.

.

.

.

j

.

.

Deze dame heeft het nog beter begrepen. Ook zij gaat in retro-stijl

gekleed op haar poffertje, en wat is dat helmpje uit die goeie

ouwe tijd mooi hé. Maar wat ik nog mooier vindt, is dat

ze oogcontact met de fotograaf vermijd.

 

Staphorst Foto Rouveen Foto Oldtimerrit Rouveen Foto Oldtimerrit Rouveen 2015

.

De outfit van deze motorrijder matcht helemaal met zijn klassieke BMW, en

ook hij kijkt voor zich uit alsof  er geen  fotograaf bestaat.  Als je zwaait, of

je hand opsteekt naar  de fotograaf maak je  duidelijk dat je een vriendelijk

persoon bent maar verder laat ik de ontspanknop van mijn toestel met rust.

.

j

.

Natuurlijk snap ik dat je niet deelneemt aan een oldtimerrit, enkel om je

te laten fotograferen maar als ik dan hele groepen zie vertrekken op

hun oldtimers, strak gekleed in knettergele reflecterende hesjes

vraag ik me af wat er eigenlijk nog overblijft van

het klassieke plaatje

.

Staphorst Foto Rouveen Foto Oldtimerrit Rouveen Foto Oldtimerrit Rouveen 2015

.

.

.

.

.

j

.

.

.

Helemaal perfect

.

Staphorst Foto Rouveen Foto Oldtimerrit Rouveen Foto Oldtimerrit Rouveen 2015

.

.

.

j

.

.

Bestuurder en passagier misschien iets minder

authentiek afgekleed maar dit koetswerk

streelt de zintuigen van iedere

oldtimerliefhebber

.

Staphorst Foto Rouveen Foto Oldtimerrit Rouveen Foto Oldtimerrit Rouveen 2015

.

.

j

.

.

17 responses to “Oldtimers in Rouveen

Subscribe to comments with RSS.

  1. prachtige foto’s ,hou ook van dit soort evenementen

    Like

  2. Wat me opvalt is..dat er zo weinig publiek langs de weg staat……was jij de enige die hier nog wat aandacht aan besteed… 🙂
    Of…de fotograaf weet zijn plek. Ik ga voor de eerste.

    Like

    • De oldtimers reden eerst een klein rondje door de dorpskern alvorens te vertrekken, en vanwaar ze de bocht om kwamen was geen publiek. Bewuste keuze dus. Toch was ook deze opstelling niet optimaal omdat veel voertuigen nogal kort op elkaar aan kwamen rijden waardoor ik de meeste niet vrij kreeg van elkaar

      Liked by 1 persoon

  3. Dag henk, toch ben je er in geslaagd wat moois te maken. De retrodame vind ik het leukst.

    Like

  4. Henk, je hebt er weer wat moois van gemaakt, zelf ga ik voor Jan S. die kijkt net of hij denkt “kom ik nog voor de TV ook”😉 de auto is prachtig, maar al de oldtimertjes zijn ook zeker de moeite waard.

    Like

  5. Mooie portretten heb je wederom vastgelegd. Als decor vind ik een plaatsje buitenaf mooier dan in een woonwijk. Of had je geen keus?

    Like

    Jetskefotografie
  6. Prachtige foto’s, voorzien van leuke bijschriften Henk, Jan S is mijn favoriet hoor, die heeft er iets speciaals van gemaakt.

    Like

  7. Mooi Henk, prima gebruik gemaakt van het licht, ik ga voor de eerste auto

    Like

  8. Mooie heldere en duidelijke foto,s, mooi om naar te kijken.

    Like

  9. Je schotelt ons opnieuw een mooioe serie voor, al is het jammer dat je geen plekje zonder nieuwbouwwoningen en modern blik hebt gevonden. Maar dat doet aan de kwaliteit van de foto’s en de schoonheid van de oude voertuigen en hun berijders op zich weinig af.

    Like

  10. W>ar een heerlijk stukje nostalgie Henk.

    Like

  11. Goh, je hebt genoeg te doen in al die evenementen
    Mooie aparte beelden, met trotse blikken🙂

    Like

  12. De foto van de man met de klompen vind ik de allermooiste.

    Like

  13. Pingback: Oldtimerrit in Munnikenweek Rouveen door Staphorst - Staphorst

  14. Helemaal gelijk, Henk, de kleding moet wel een beetje kloppen. Ik ga ook voor de AM-58-96.

    Like

  15. niet mooi

    Like

Geef een reactie

