Klassiek Dashboard ? of toch liever Parijs bij nacht   18 comments

 

klassiek dashboard ?   of toch liever Parijs bij nacht

.

j

.

Het liefst rij ik in simpele auto’s met een minimum aan

elektronica. Zo’n auto waar je bijv. zelf nog een koplamp van kan vervangen.

Hoe minder elektronica hoe minder er aan kapot kan gaan. Inmiddels heb ik

mijn eerste auto met  elektrische  raamslingers.  Met één druk op het knopje

kan je de restanten van je happy meal van de Mc Spek  uit het raam flikkeren.

Maar wat heb je een ellende  als bij een kouwe  winterdag het motortje er de

brui aangeeft, en dat gebeurt  natuurlijk altijd op het moment dat je raampje

wagenwijd  openstaat. Wel eens  een moderne Alfa Romeo op contact gezet ?

Het ziet er ongeveer uit als Parijs bij nacht, en ik schiet hopeloos in de stress

van al die  lampjes en andere toeters en bellen.  Minstens zo  gevaarlijk voor

de verkeersveiligheid  als telefoneren  achter je stuur.

.

j

.

Dergelijk klassiek dashboard uit een tijd dat geluk nog

heel gewoon was straalt rust en vrede uit. Als je achter het stuur kruipt van

dergelijke auto heb je ineens geen haast meer om als een hazewindhond je

persoonlijke  record  te verbeteren om  van A naar B te komen.  Dat er  zich

vroeger minder verkeersongelukken voordeden op de weg heeft

dus niets te maken met het feit dat de verkeersdrukte

in die tijd minder groot was

.

.

Klassiek Dahboard Foto Classic Dashboard Foto Staphorst Foto Rouveen Foto Oldtimerrit Rouveen Foto Oldtimerrit Rouveen 2015 Foto Parijs bij Nacht Foto Elektronica in Moderne Auto's Foto Verkeersveiligheid

.

.

j

.

.

18 responses to “Klassiek Dashboard ? of toch liever Parijs bij nacht

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inderdaad Henk, toen was geluk heel gewoon. Dat waren nog eens mooie auto’s, op een heerlijke zomerdag met het dak open, aan belangstelling van het vrouwelijk schoon geen gebrek. Een prachtige foto van deze old-timer.

    Like

  2. mooie foto van wat nu een verzamel object is geworden ,deze wagens zijn niet geschikt voor de gejaagde mens van tegenwoordig.

    Like

  3. Een prachtige foto van dit mooie oude dashboard Henk, maar ook die auto’s hadden zo hun onderhoud nodig. Tegenwoordig moet je maar nemen hoe het is, als je een tweedehandsje koopt. Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn Opel Corsa, die niet meer zo jong is, maar we brengt waar ik moet zijn. Wel is het irritant dat er zo vaak wat piept, Dan is er natuurlijk ook wel wat, iets vergeten al is het de richtingsaangever, maar van een afstand de auto opsporen op een druk parkeerterrein is natuurlijk wel heel erg prettig. Oldtimers zijn echt heel erg mooi, vooral die met dat vele hout, het is even knutselen af en toe, maar dan heb je ook wat. Een heel prettig weekend en hou je Dafje in ere.

    Like

  4. Daar zit ook de oplossing voor de vele brokkenmakers! Neem een oldtimer, dan kun je ook niet bellen want de motor maakt zoveel lawaai dat je toch de ander niet verstaat.

    Like

  5. Dat heb je weer mooi weten te verwoorden, Henk. Bij diverse moderne auto’s krijg je bij het zien van het dashboard in het donker het gevoel alsof je in de cockpit van een vliegtuig zit. Gelukkig valt het in ons Golfje allemaal nog te overzien.
    Veel plezier met je Dafje met het mooie weer, maak er een mooi ritje van!

    Like

  6. Zelf een lampje vervanger? Euh…….dat euh….zie ik mij niet doen. Daarom begin ik maar niet aan een oldtimer want dan moet je bougies schoon kunnen maken of doorlazen of iets in die geest en ondertussen vermoed je al dat dat het niet gaat eirden bij mij.
    Maar voor zo.n prachtig stuur zou je toch een moord doen.. Waarom zit zoiets moois nou niet in een hedendaagse auto?

    Like

  7. geen gordels, geen hoofdsteunen, geen airbags geen enkele veiligheid dus, maar wel wonderschone nostalgie.
    mooi licht en scherpte op de juiste plaats Henk

    Like

  8. Nu ik rijd het liefst zonder ruitenwissers…die gebruiken te toch alleen maar voor prullenbak😉
    Gave foto
    Groetjes

    Like

  9. Dat is een heel mooi dashbord, en ondanks dat het prachtige wagens zijn geef mij toch maar een karretje van nu met al zijn opties zoals airco en cruisecontrol enzv, ben nu eenmaal een lux poppetje, vergeef me🙂

    Like

  10. Tja…ieder zou minsten twee dagen per week in zo’n auto moeten rijden….onthaasten….Want de teller van deze gaat maar tot 100…… Mooie foto van een liefhebber van auto’s.

    Like

  11. verfijnd prachtig

    Like

  12. Nostalgie ten top…hier zou ik ook graag eens mee rondtuffen…

    Like

  13. Prachtig dashboard en dito vastgelegd.
    Tegenwoordig moet het weer minimalistisch.

    Like

    Jetskefotografie
  14. Wat schoonheid betreft zijn de moderne auto’s er niet op vooruit gegaan vind ik.Wat heb je dit dashbord mooi gefotografeerd Henk.

    Like

Geef een reactie

