XLR8   10 comments

 

XLR8

.

v

.

De XLR8 is een kermisattractie

die in Attractiepark Drouwenerzand staat.  Eigenlijk is het niet meer

dan een opgeleukte versie van een centrifuge waarin astronauten en

straaljagerpiloten  hun weerbaarheid tegen G – krachten in  oefenen.

Het ding heeft 8 armen en 16 gondels die ronddraaien.  De snelheid

gaat in 1 seconde van 0 naar 65 km / pu. Als je daarbij  ook de korte

draaicirkel in acht neemt dan kan je je ongeveer voorstellen hoeveel

druk je arme lijf te verwerken krijgt

.

Het is vooral zaak om je nekspieren

goed aan te spannen tijdens het versnellen. Voor rondborstige

vrouwen is  het handig om  een stevige sport BH aan te trekken

wil je voorkomen dat je pannenkoeken ergens  tussen je knieën

belanden na een ritje in de centrifuge

.

.

XLR8 Foto Drouwenerzand Foto Attractiepark Drouwenerzand Foto Attractie G kracht Foto Attractie met G-kracht Foto Centrifuge Foto Attractie Centrifuge

.

.

De XLR8 is de eerste attractie die zo ongeveer voorziet in haar eigen stroom.

Als de attractie afremt werken de motoren als dynamo’s en bij het

accelereren wordt de opgeslagen stroom weer gebruikt

voor de aandrijving van diezelfde motoren.

.

De eerste echte groene attractie

kan je wel zeggen

.

v

.

…..  ik mag erin  …..

.

XLR8 Foto Drouwenerzand Foto Attractiepark Drouwenerzand Foto Attractie G kracht Foto Attractie met G-kracht Foto Centrifuge Foto Attractie Centrifuge

.

v

.

…..  KLIK  …..

.

v

.

10 responses to “XLR8

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het mag dan zo zijn, dat jij er in mocht, maar je laat wijselijk in het midden, of je dat ook daadwerkelijk hebt gedaan. Jij hoefde toch niet bang te zijn, dat je borsten op je knieën gingen hangen….hahaha! Het is een fraaie opname vol dynamiek Henk, maar ik vond de schommelschuitjes van vroeger heftig genoeg.

    Like

  2. Vreselijk Henk, wat een gang heeft dat ding, de kinderen op het filmpje hebben toch veel plezier, als kind had ik er al niet in gegaan, laat staan nu, ik was mooi naast je komen staan bij het hekje. Je hebt een prachtige foto gemaakt zodat het meiske er mooi scherp op staat, maar dat selfie vind ik geweldig, die gelukzalige grijns zal wel komen omdat je er niet in hoefde al mocht je 😉

    Like

  3. Hoe mooi en knap de foto van dat meisje ook is, dit is weer typisch zo’n huiveringwekkende attractie waar je mij voor geen goud in krijgt.

    Like

  4. Stukje knappe fotografie Henk maar er in stappen is uitgesloten.Ik ben al misselijk in de rups maar jij lijkt me een uitgelezen plekje gevonden te hebben om te fotograferen dus kom ik toch gewoon naast je staan of nam je een patent op dat plekje?

    Like

  5. Mooie foto van de snelheid Henk….maar.. de foto van Kim vind ik mooier…moet je dat meisje naast je zien kijken…. Mag die er wel echt in…????

    Like

  6. Prachtige bewerking, Henk…

    Like

  7. Ze dien maar …mij niet gezien 😄😄😄😄maar wie heeft die kaatste foto gemaakt?

    Like

  8. Ik kijk met plezier naar je snelle plaat. Duizendmaal liever dan dat ik er zelf inga.
    Kim heeft een mooie foto gemaakt. Toen lachte je nog. 😉

    Like

    Jetskefotografie

Geef een reactie

