Euifeest Hasselt .. vuurwerk   14 comments

 

Euifeest Hasselt .. vuurwerk

.

v

.

Afgelopen dinsdagavond

ben ik even naar de jaarlijkse  feestweek in  Hasselt geweest.

Een kijkje op de kermis, en om kwart over tien het vuurwerk

aan het zwartewater.  Echt vreselijk spectaculair was het niet

en vreselijk lang duurde  het ook niet maar ik zat wel op de

eerste rang  aan de kade.  Camera op statief,  en op  de bulb

stand en diafragma op f/10. Afstandsbediening aangesloten

en op het moment suprême laat je de ontspanknop los.

Tijd genoeg voor een paar vurige plaatjes

.

.

Euifeest Foto Euifeest Hasselt Foto Euifeest Hasselt 2015 Foto Hasselt Foto Vuurwerkfotografie Foto Nachtfotografie Foto Vuurwerk Foto Vuurwerkshow

.

.

.

.

.

v

.

.

.

.

.

Euifeest Foto Euifeest Hasselt Foto Euifeest Hasselt 2015 Foto Hasselt Foto Vuurwerkfotografie Foto Nachtfotografie Foto Vuurwerk Foto Vuurwerkshow

.

.

.

.

.

v

.

.

.

.

.

Euifeest Foto Euifeest Hasselt Foto Euifeest Hasselt 2015 Foto Hasselt Foto Vuurwerkfotografie Foto Nachtfotografie Foto Vuurwerk Foto Vuurwerkshow

.

.

v

.

.

14 responses to “Euifeest Hasselt .. vuurwerk

Subscribe to comments with RSS.

  1. WOW Henk, wat een prachtige foto’s van het vuurwerk, heel knap!

    Like

  2. Wat een feestje! mooi vastgelegd. Ik ga voor de laatste foto.

    Like

  3. Geen mooier werk als vuurwerk…..zeggen ze altijd……..ze staan er knap op….maar ja…..eerste rang hè..

    Like

  4. “Spetterende” opnamen Henk!

    Like

  5. Prachtig Henk, vooral foto 2
    zelf kan ik het niet goed onder de knie krijgen, wat was je sluitertijd?

    Like

    • Even de tekst bovenin lezen Jan. Ik gebruik de bulb stand en werk vanaf statief. ontspanknop indrukken zodra een actie (opstijgende pijl) begint, en loslaten als de pijl is uitgewaaierd. Je iso waarde is hierbij belangrijk. Als de tijd tussen opstijgen van de pijl en het exploderen van de pijl te lang duurt krijg je overbelichting en uitbijten van de kleuren. Ik verlaag in dat geval de iso waarde, Als iso 50 nog teveel is wijzig ik het diafragma. Het is gewoon even schipperen met de instellingen, en verder tijdig (op het gevoel) de ontspanknop loslaten als het licht plotseling extreem fel wordt bij lichtflitsen etc etc

      Like

  6. Het spettert hier lekker van het scherm, Henk, het geluid denk ik er wel bij.
    Tja, die ‘bulb stand’ heb ik dan weer niet op mijn camera, dat is dan toch weel een nadeeltje van de compactcamera.

    Like

  7. Echt schitterend!

    Like

  8. Heb je ook een klein lichtje bij je bij het wijzigen van de instelknop op je camera en bij het klaarzetten van het statief etc.?
    Ik vind ze alle drie op hun eigen manier mooi. Een beetje jammer dat het vuurwerk vlak naast het huis was. Op de onderste foto leidt dat de aandacht af van het vuurwerk .m.i.

    Like

    Jetskefotografie
    • In mijn beleving is het huis op onderste foto niet de eyecatcher van de foto. De schuur helpt om de omvang van het vuurwerk in het juiste perspectief te zetten maar ik zou het bouwsel natuurlijk wel een beetje kunnen temperen qua licht

      Like

  9. Zo ik loop wat achter…maja vakantietijd
    Je hebt een mooie serie van het vuurwerk…echte knaller

    Like

  10. Wauwww mooi knalwerk ziet er super uit 😉

    Like

  11. Het resultaat mag er zijn Henk
    Vuurwerk altijd pret voor groot en klein

    Like

  12. Prachtige spetterplaten Henk.
    Ik heb zelf nog nooit in de bulb gewerkt maar als ik dit zie dan begint het toch wel te “jeuken”.
    Ik zal dat eerst uit moeten proberen (leren) maar ik ga het wel proberen”:D

    Like

Geef een reactie

