Winterfair Zwartsluis   15 comments

 

Winterfair Zwartsluis

.

x

.

Het buitenkwartier was

vandaag omgetoverd in Dickenssfeer.

.

Het Buitenkwartier, tevens de straat

waarin  ik ben geboren en  getogen.

Ik heb hier in mijn  jonge jaren dan

ook al heel wat meegemaakt maar

een springlevende speeldoos

heb ik nog nergens

eerder ontmoet

.

…..  speeldoos  …..

.

Zwartsluis Foto Winterfair Zwartsluis Foto Winterfair Zwartsluis 2015 Foto Levende Speeldoos Foto Speeldoos Foto Dickens Stijl Foto Dickens Kledij Foto Dickens Kleding

.

.

x

.

.

15 responses to “Winterfair Zwartsluis

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat mooi Henk, echt de Dickenssfeer, ook hier was het vandaag Kerstmarkt met sommige mensen in Dickens kleding, maar niet zo mooi als in Zwartsluis, en wat leuk dat jij daar bent geboren, in jouw tijd was er natuurlijk ook geen levende speeldoos meer, al moet ik zeggen dat het in de tijd van Dickens ook wel niet zo geweest zal zijn.

    Like

  2. Toch wel een beetje bijzonder om deze prachtige te foto te maken in de straat waar je bent geboren Henk, dat brengt vast een hoop herinneringen naar boven. Een levende speeldoos had ik ook nog niet eerder gezien, mooi hoor.

    Like

  3. wat een leuke foto Henk liep daar vroeger een tram door die straat?

    Like

    • Het enige wat ik erover te weten kom is dat er vanaf 1914 tot 1934 een stoomtramlijn is geweest vanaf Zwolle via Hasselt, Zwartsluis en Vollenhove naar Blokzijl. Ik zou je niet kunnen zeggen of deze lijn door het Buitenkwartier liep

      Like

  4. Vind het schitterende jurken . En natuurlijk weer mooi vastgelegt door je
    🙂

    Like

  5. Wat een sfeervolle foto…je waant je terug in de tijd. Erg leuk om te zien 🙂

    Like

  6. Eigenlijk had ik wel de fotograaf zelf in deze kledij willen zien, 🙂 🙂 🙂

    Like

  7. Mooie foto. Je kunt zelfs de textuur van de verschillende kledingstukken zien. En natuurlijk lekker nostalgisch hè. 🙂

    Like

  8. Mooie en sfeervol. Niet alleen vanwege de fraaie jurken van de dames, maar ook vanwege de boven de straat wapperende was. Waar maak je dat vandaag de dag nog mee?

    Like

  9. Mooi hoe die vrouw op een voetstuk staat, nu vastgelegd als standbeeld. En vanavond zien we een mannetje met een bezem de straten weer schoonvegen om het stro voor de kerstman klaar te leggen.

    Like

  10. Wat mooi Henk en jullie hadden precies wel droog weer

    Like

  11. super! Mooi in die kleuren

    Like

  12. Hoi Henk,
    ieder jaar is ie er weer en ieder jaar is het weer genieten van de Dickenssfeer.
    Het is toch altijd weer net even anders. Deze foto vind ik ook echt weer een juweeltje!

    Like

Geef een reactie

