IJsbeeldenfestival Zwolle 2015 .. IV   9 comments

 

IJsbeeldenfestival  Zwolle 2015 .. IV

.

Ë

.

Byzantium .. Constantinopel .. Istanbul

.

Verschillende namen voor een stad die tot de verbeelding spreekt.

Tijdens je ijskoude wereldreis  kom je oog in oog te  staan met de

Sultan Ahmed Moskee, ook wel de Blauwe Moskee genoemd. Een

indrukwekkend  bouwwerk met vele koepels en minaretten. Twee

magische Derwisjen, Turkse geestelijken voeren er hun

traditionele dans voor je uit

.

IJsbeeldenfestival Zwolle 2015 Foto IJsbeelden Festival Zwolle 2015 Foto Ijsbeelden Festival Zwolle Foto Ijsbeeldenfestival Zwolle Foto Blauwe Moskee Foto Sultan Ahmed Moskee Foto Derwisj Foto Derwisj Dans

.

.

Ë

.

.

9 responses to “IJsbeeldenfestival Zwolle 2015 .. IV

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een prachtige foto Henk van de dansende Derwisjen voor de Blauwe tempel, het is ook heel mooi gemaakt, je hebt vast wel genoten van alles wat je zag en hoorde. Een heel mooi kleurrijk beeld.

    Like

  2. Werkelijk een sublieme opname Henk.

    Like

  3. Mooie plaat met die contrasterende kleuren.
    Toch ben ik stiekem ook wel benieuwd naar de moskee in zijn geheel …

    Like

    • Wat ik zelf een beetje jammer vindt is dat de dansers voor mijn gevoel een beetje te prominent (te groot) aanwezig zijn. De verhoudingen kloppen niet. Althans voor mijn fotografisch oog. Je kon er ook bij vanaf één zijkant maar vanuit dat perspectief kan je ook geen foto maken omdat het scenario te groot is en voldoende ruimte tot het object ontbreekt

      Like

  4. Wel erg mooi Henk.Ik zal dit jaar niet in Brugge geraken denk ik en het zijn hier weer sprookjes als onderwerp.Dat is al een paar jaar zo en zou eigenlijk ook wel eens een ander onderwerp willen.

    Like

  5. Dit lijkt me anders ijs en ijskoud😉
    Mooi die kleur rood die zo afsteekt bij de rest.

    Like

  6. Mooi!

    Like

  7. Moooooi Henk

    Like

  8. De glazen (ijs) moskee op de achtergrond vind ik erg mooi.
    Tezamen met de dansers ook een mooi geheel🙂

    Like

Geef een reactie

