Drijfzand   15 comments

 

Drijfzand

.

@

.

Na mijn avontuur in het verdronken bos ben ik afgelopen

donderdagavond ook nog even wezen kijken bij de afgegraven vijver.

Het zonnetje is inmiddels achter de horizon verdwenen maar het licht

reflecteert  nog heel mooi op de  zandstructuren en het toestromende

grondwater.  Ik besluit om  nog eventjes af te dalen in  de blubberige

laag voor een paar laag bij de grondse beelden met de 14mm voor de

camerabody. Als je dan weer overeind komt merk je dat je tot

over je enkels vastzit in die derrie. Raak je daar toch

bekant je schoenen kwijt en tuimel je met je

camera bijna voorover. Gelukkig zak

je er niet meteen tot aan je

strot in weg

.

@

.

Inmiddels ben ik al eens

door ijs gezakt en in sloten gegleden.

Om over de risico’s van je ingenomen posities

bij het fotograferen  van bijv. gemotoriseerde

sporten maar niet te

spreken

.

…..  en dat allemaal voor dat ene plaatje van de dag  …..

.

Drijfzand Foto Onaards Landschap Foto Zandstructuren Foto Staphorst Foto Bosvijver Foto Recreatievijver de zwarte dennen Foto Zwemplas Foto Uitgraven Vijver Foto Leegpompen Vijver Foto Vijver Uitdiepen

.

.

@

.

.

15 responses to “Drijfzand

Subscribe to comments with RSS.

  1. Alles voor de plaat Henk had je graag zien worstelen hahaha

    Like

  2. Jij houd van gevaarlijk leven Henk, dat was mij al eerder opgevallen.

    Like

  3. Maar het is dan ook een plaatje en zeker de moeite die je er voor deed waard.Ben ook al eens een keertje van een knuppelpaadje geschoven en in het veen gevallen en gelukkig kreeg ik toen hulp van een toegesnelde wandelaar want ik denk dat ik er nooit alleen was uit geraakt .Het zuigt je precies vast en ik was blij dat ik er met hulp uit ben geraakt want het was toen toch niet helemaal ongevaarlijk.

    Like

  4. Het was weer een spannend avontuur, maar het resultaat was er ook naar.

    Like

    Jetskefotografie
  5. Je hebt weer heel wat over gehad voor deze foto van de week Henk, maar het is dan ook een prachtige foto geworden. Dat vastzuigen ken ik, ben al eens een laars kwijtgeraakt, die heb ik ook nooit meer terug gezien. Je had vroeger de petgaten, daar was ooit turf gegraven en daar is ooit een kind in verdwenen, het is nooit meer teruggevonden. Inmiddels is het allemaal begaanbaar, maar aan de randen van de natuurgebieden is het ook uitkijken, je zakt zomaar een eind weg.

    Like

  6. Tja..bloggen….gaat niet altijd over rozengeur en maneschijn Henk…

    Like

  7. Het is weer een prachtige plaat geworden, maar met drijfzand kun je toch maar beter uitkijken. Als het echt misgaat, ben je in je eentje tamelijk kansloos … 😦

    Like

  8. Jammer dat je nu geen selfie kon maken met jou in bijna weggezakte positie Henk hahahahaha…
    Grapje hoor want ik weet hoeveel moeite het soms kost om net dat ene plaatje te maken maar toch…….. 😉

    Like

  9. Spanning genoeg in je leven. En dat is ook te zien aan deze mooie foto.
    ManB heeft diverse keren achterop een motor moeten filmen, destijds nog met van die loeizware filmcamera’s, en dan mocht hij ook niet vallen. Als hij sport moest filmen stond ie soms met een collega van een andere omroep boven op een schuin dakje te filmen, zo anderhalf- 2 uur achtereen.
    Ik begrijp wel iets van jouw avontuurlijke drang voor die ene foto.

    Like

  10. Het was al je geploeter weer waard. Een pracht plaat !

    Like

  11. Mooi hoor! Ziet er ook gevaarlijk uit.

    Like

  12. Het tuimelen en vastzitten heeft resultaat gehad.

    Like

Geef een reactie

