Spleetoog   19 comments

 

Spleetoog

.

P

.

portret

van mijn ouwe

trouwe vlooienbaal

.

Canon EF 200mm F2 IS USM Foto Extension Tube Set Foto Tussenring Foto Tussenringen Foto Vergrotingsfactor Foto Setje Tussenringen Foto Kenko Tussenringen

.

Ooit eens een setje tussenringen  gekocht voor mijn macro  objectief om

macro nog meer macro te maken. Tussenringen  kosten weinig en zonder

glaswerk is een  tussenring eigenlijk  niet meer dan gebakken lucht, maar

je verkort zo wel  de minimale scherpstelafstand van je objectief waardoor

je een onderwerp groter kan fotograferen. Mijn Canon  EF 200mm  f/2  IS

USM is een objectief met bijzondere kwaliteiten maar heeft ook een

minimale brandpuntsafstand van van bijna twee meter. Dergelijk

glaswerk is dan ook niet bedoelt voor dit soort close-ups

maar met een simpele tussenring maak je deze

beeldvergroting mogelijk zonder dat je

afbreuk doet aan de kwaliteit

van je glaswerk

.

….  KLIK  ….

.

P

.

19 responses to “Spleetoog

Subscribe to comments with RSS.

  1. Trouwe vlooienbaal…die naam doet vast geen eer aan wat zo te zien een lief diertje is

    Like

  2. Vroeger hadden we alleen tussenringen of een balg, macro objectief was wel een HEEEL LUXE investering.
    Leuk dat kantelen.

    Like

  3. Je weet het…..van dieren krijg ik nóóit genoeg.

    Like

  4. super mooi opnamen een uitsnijding .. en bedankt tekst en uitleg gr.Jan

    Like

    uit de Bosch.J
  5. Pracht foto van een prachtkat!

    Like

  6. Oud, trouw, maar beslist geen vlooienbaal Henk, daar let je wel op! Een prachtige foto van Kojak, wat blijft hij mooi!

    Like

  7. Daar issie toch weer, de beauty!

    Like

  8. In één woord prachtig Henk.

    Like

  9. Mooie plaat Henk, je brengt me op ideeën, ik heb ook nog zo’n setje liggen en gebruik het bijna nooit.
    Maar je kunt het natuurlijk ook op andere dan macro lenzen gebruiken, stom dat ik daar nooit aan gedacht heb. DANK!!!!!

    Like

  10. Het werkt vlgs mij prima. Kojak staat er weer mooi op.

    Like

  11. Heerlijk om te experimenteren met je materiaal maar om nou je spleetoog vlooienbaal te noemen 🙄
    Ter verdediging voer ik aan dat mocht er ook maar 1 vlo op de arme kat zitten dat jou verantwoordelijk is.🤓
    Zet de tussenringen in om de vlooien op te sporen.
    Ik zie de foto,s dan later wel. 😄😄😄

    Like

  12. Prachtige compositie, Henk, het lijkt alsof je huisgenoot zo door de omkadering heen wil stappen om hier een paar kopjes uit te delen. En die worden dan natuurlijk beantwoordt door een fijne kroelpartij mijnerzijds … 🙂

    Like

  13. goed gelukt dus met die tussenringen,

    Like

  14. Ziet er niet gevaarlijk uit.
    De link van de fotodokter bewaar ik voor als ik op vakantie toevallig internet heb.

    Like

  15. Het klinkt best liefhebbend, ouwe trouwe vlooienbaal, maar zijn blik spreekt boekdelen🙂
    Altijd leuk om te experimenteren met de ringen. Mooie foto geworden!

    Like

  16. Wat een lief portret van je oude maatje

    Like

  17. Volgens mij heeft Vlooienbaal in de gaten dat je hem zo noemt.
    Dank voor het linkje, deze staat bij mijn favorieten.
    Als ik zo kijk naar de foto in je header en naar deze foto van je ouwe trouwe vlooienbaal dan zie ik toch wat vergelijking.😉

    Like

  18. Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij je aanhef in de alert van “spleetoog” toch even iets anders voor ogen had😀
    Deze foto is geweldig mooi en nee, ik heb geen tussenringen maar 3 standen op mijn macrolens voor héél dichtbij.
    Maar misschien is dat ook wel anders dan tussenringen!?

    Like

Geef een reactie

