Maisoogst   15 comments

 

Maisoogst

.

@

.

Na vorige week een paar vergeefse rondjes rondom

mijn dorp te hebben gefietst is de maisoogst in het Staphorsterveld

nu toch echt begonnen.  Nog net op tijd  om deze hakselaar bezig te

zien met een laatste wagen. Wat sta je dan te kijken  hoe ontzettend

breed één gemaaide strook is, met wat een snelheid het er af gaat en

hoe goed de bestuurders van die  machines op elkaar zijn ingespeeld

.

Staphorst Foto Staphorsterveld Foto Maisoogst Foto Oogsttijd voor Mais Foto Oogsttijd Mais Foto Maishakselaar Foto Hakselaar

.

.

.

.

@

.

.

In no time is de wagen gevuld met de goudgele pulp

.

Staphorst Foto Staphorsterveld Foto Maisoogst Foto Oogsttijd voor Mais Foto Oogsttijd Mais Foto Maishakselaar Foto Hakselaar

.

.

.

.

@

.

.

nog een laatste strook

.

Staphorst Foto Staphorsterveld Foto Maisoogst Foto Oogsttijd voor Mais Foto Oogsttijd Mais Foto Maishakselaar Foto Hakselaar

.

.

De dag zit erop. De maaibalk aan beide zijden opgeklapt

en zo gaat deze mastodont de weg op

.

@

.

Tip van Henk

geef ze de ruimte die ze nodig hebben

.

.

Staphorst Foto Staphorsterveld Foto Maisoogst Foto Oogsttijd voor Mais Foto Oogsttijd Mais Foto Maishakselaar Foto Hakselaar

.

.

@

.

.

15 responses to “Maisoogst

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi en interessante beelden van de maisoogst.Waar is de tijd gebleven, toen men de mais in slierten ophing voor te drogen en ze nadien in grote containers stopte om te bewaren.Nu wordt alles verwerkt tot voeder ook de bladeren.

    Like

  2. Heel veel mais…hier ook in Brabant. Altijd fascinerend om te zien en te fotograferen. Als ik me niet vergis ben jij je nieuwe camera aan het testen Henk.

    Liked by 1 persoon

  3. Voor mij foto 2 Henk, het licht vind ik prachtig.

    Like

  4. Mooie opnamen in fraaie kleuren .

    Like

  5. Prachtige scherpe foto’s van de maisoogst Henk, wat een enorme machines tegenwoordig, hier is niet zoveel mais maar het is een prachtig en indrukwekkend gezicht, de dieren kunnen weer vooruit.

    Like

  6. Mais is emotie…🙂

    Like

  7. Je hebt er weer een prachtige serie foto’s van gemaakt.
    En indrukwekkend zijn ze zeker Henk.Ik vind het eerlijk gezegd ook altijd een beetje spannend als ik ze als tegenligger heb op smalle landwegen.

    Liked by 1 persoon

  8. de een na laatste vanwege het mooie licht en compositie

    Like

  9. Machtig om te zien in ik. Wij krijgen dit nog hier duurt het altijd wat langer voordat die maïs.rijp is. Mooie fotoreeks

    Like

  10. Hier is het ook in volle gang. In deze tijd komt er altijd veel wild los dat zich verborgen heeft gehouden in de mais.
    Bij het zien van je foto,s moet ik er weer aan denken dat mijn opa voor de eerste keer een combainer huurde.
    Je weet wel, zo.n stampend en schuddend geval.
    Wat een belevenis!
    Je had voor deze serie de luchten echt mee. Geweldig mooi!

    Like

  11. Mooi om te zien. Ik verbaas me ook altijd om het gelijk op rijden.

    Like

  12. En of ik ze de ruimte geef Henk, het zíjn enorme monsters die op je afkomen op een smal landweggetje. Mooie foto’s.

    Like

  13. Dit gaat ook echt heel snel en ook nog eens heel goed. tegenwoordig kan alles mooi machinaal verwerkt worden en hoe!
    De kreet dat we ze de ruimte op de weg moeten geven die ze nodig hebben is ook voor automobilisten dus soms een beetje moeilijk😉

    Like

Geef een reactie

