Nieuwjaarsduik de Reest 2017   17 comments

 

Nieuwjaarsduik de Reest 2017

.

Ⱦ

,

Deze ouwe taarten waren er helemaal klaar voor .. Waarvoor ?

Voor de jaarlijkse duik in de Reest natuurlijk. Het riviertje vormt hier

de afscheiding tussen  IJhorst en De Wijk.  Vanaf de ene kant duiken

de IJhorsters en vanaf de andere zijde duiken de Wijkenaren

,

Nieuwjaarsduik De Reest, Nieuwjaarsduik de Reest 2017, Nieuwjaarduik De Wijk IJhorst, Nieuwjaarsduik De Wijk IJhorst 2017, Nieuwjaarduik Nederland 2017, Nieuwjaarduik De Wijk, Nieuwjaarduik De Wijk 2017

.

.

.

.

Ⱦ

,

.

Nog een laatste selfie en dan is iedereen gereed voor de grote oversteek

,

Nieuwjaarsduik De Reest, Nieuwjaarsduik de Reest 2017, Nieuwjaarduik De Wijk IJhorst, Nieuwjaarsduik De Wijk IJhorst 2017, Nieuwjaarduik Nederland 2017, Nieuwjaarduik De Wijk, Nieuwjaarduik De Wijk 2017

.

.

.

.

Ⱦ

,

.

Om 14.00 uur klinkt het startschot. Onder luid geschreeuw, gebrul

en kokette gilletjes beginnen de inwoners van beide dorpen aan hun barre overtocht

,

Nieuwjaarsduik De Reest, Nieuwjaarsduik de Reest 2017, Nieuwjaarduik De Wijk IJhorst, Nieuwjaarsduik De Wijk IJhorst 2017, Nieuwjaarduik Nederland 2017, Nieuwjaarduik De Wijk, Nieuwjaarduik De Wijk 2017

.

.

.

.

Ⱦ

,

.

Sommige geven hun emoties de vrije loop

,

Nieuwjaarsduik De Reest, Nieuwjaarsduik de Reest 2017, Nieuwjaarduik De Wijk IJhorst, Nieuwjaarsduik De Wijk IJhorst 2017, Nieuwjaarduik Nederland 2017, Nieuwjaarduik De Wijk, Nieuwjaarduik De Wijk 2017

.

.

.

.

Ⱦ

,

.

En anderen genieten zichtbaar van de oversteek

,

Nieuwjaarsduik De Reest, Nieuwjaarsduik de Reest 2017, Nieuwjaarduik De Wijk IJhorst, Nieuwjaarsduik De Wijk IJhorst 2017, Nieuwjaarduik Nederland 2017, Nieuwjaarduik De Wijk, Nieuwjaarduik De Wijk 2017

.

.

.

.

Ⱦ

,

.

wat is de schepping toch mooi

hoor ik een fotograaf naast mij verzuchten

,

Nieuwjaarsduik De Reest, Nieuwjaarsduik de Reest 2017, Nieuwjaarduik De Wijk IJhorst, Nieuwjaarsduik De Wijk IJhorst 2017, Nieuwjaarduik Nederland 2017, Nieuwjaarduik De Wijk, Nieuwjaarduik De Wijk 2017

.

Ⱦ

,

…..  FILMPJE REGIO MEPPEL  …..

.

Ⱦ

,

17 responses to “Nieuwjaarsduik de Reest 2017

Subscribe to comments with RSS.

  1. Geweldige foto’s…..ik ga voor opa hoor 😉

    Like

  2. Een mooie fotoverslag Henk, ik ga ook voor die kranige Opa. Je hebt die dame op de laatste foto toch wel even een kontje gegeven?

    Like

  3. Zij liever dan ik brrrrr
    Maar die mutsen doen het goed 😉

    Like

  4. Mooie reportage weer, Henk!
    Die laatste foto en het bijbehorende commentaar … heerlijk! 🙂

    Like

  5. foto 1, wel even de pruik netjes opdoen anders vatten ze kou.

    Foto2, die billen passen niet in het broekje

    foto 3 en 4: Wat zijn de meesten netjes gekleed, zondagse jurkjes.
    Maar die mutsen passen er niet bij.
    En jij stond zo te zien ook in het water 🙂

    Foto 5, die man lijkt een modderbad te nemen. Dapper.
    Als je maar vaak genoeg van koud water geniet is het wel te doen.

    Foto 6,
    De schepping: de walkant is inderdaad prachtig, alleen wat te hoog voor nieuwjaarsdag

    Like

  6. Nee, ik doe het ze toch maar niet na.

    Like

  7. Mooi fotoverslag van deze moedige deelnemers.Ik moet meer dan 1,5 de trein op om het mee te kunnen maken en dat leek me eventjes teveel vandaag

    Like

  8. Een geweldige serie foto’s Henk, voor mij is het absoluut foto 5, maar foto 6 is toch wel heel erg mooi voor het manvolk, jij en de ander fotograaf dachten waarschijnlijk hetzelfde 😉

    Like

  9. Pracht foto’s Henk. Respect voor het volk

    Like

  10. prachtige serie

    Like

  11. Ha..ha..ben het met je collega fotograaf eens….een goed nieuwjaar Henk.

    Like

  12. foto 5 maar de man in mij zegt foto 6

    Like

  13. Ik vind het echt knap dat ze dit doen hoor.
    ik moet er zelf echter niet aan denken brrrr……
    Je foto’s zijn wel weer heel natuurgetrouw hihi….

    Like

  14. Wat een geweldige serie! Vooral de voorlaatste foto. Ja ik weet het, jij gaat voor de bikini meisjes , daar heb ik geen last van.😄

    Like

  15. Mooie Serie Henk. En ja wat was het koud. Hoeveel zullen er nu ziek in bed liggen.

    Like

  16. Ik vind dit een originele invulling van de nieuwjaarsduik.
    Je hebt haar goed gevolgd, Henk, ze staat op de tweede foto en op de laatste foto. 😉
    Als vrouw ga ik voor de blik op de één na laatste foto. 😉

    Like

    Jetskefotografie
  17. Geweldig.

    Like

Geef een reactie

