Mastaba   16 comments

 

Mastaba

..

.

.

.

Mastaba, dodentempel, Mastabagraf, Grafmonument, Kasteel het Nijenhuis, Beeldentuin Kasteel het Nijenhuis, Sien van Meurs Mastaba's

..

.

.

.

16 responses to “Mastaba

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi in beeld gebracht Henk, moest wel even google wat de betekenis was ……..

    Liked by 1 persoon

  2. Erg knap en fraaie gefotografeerd Henk, naar ik aanneem, zal dit niet een echt “graf voor de eeuwigheid” zijn.

    Like

  3. ook weer een foto waar ik langer dan normaal naar gekeken heb, de beelden zeggen mij niks maar de belichting des te meer.
    De eerste indruk is onderbelicht maar als je wat beter kijkt lijkt het erop dat de je de hooglichten als nulpunt of bijna nulpunt hebt gebruikt,
    met dit verrassende resultaat. knap gedaan.

    Like

  4. Ook ik moest ff googlen…mooie foto

    Like

  5. Een mooie scherpe foto Henk, en ook ik moest even googlen, de keien vind ik zelf nog mooier.

    Liked by 1 persoon

  6. Je vraagt je af hoe ze deze indertijd daar op die plek hebben gekregen. Maar dat vroeg ik me bij Stonehenge ook af en die stenen waren nog een tikkeltje groter. 🙂

    Like

  7. De Oude Egyptenaren wisten wat ze deden.
    ik heb werkelijk diep respect voor hun manier van leven.
    De geheimen van het oude Egypte zijn ook nog lang niet allemaal onthult.
    Prachtige foto Henk. echt heel erg mooi!

    Like

  8. Kasteel Nijenhuis zie ik. Daar moeten we toch eens naar toe, de moeite waard.

    Like

  9. Hoewel de mastaba uit de pre-dynastieke periode van het oude Egypte komt, lijkt me deze foto eerder een futuristisch landschap in beeld gebracht, waarbij ik me dan afvraag of we toch op een andere planeet leven? 😉 Maar de Egyptenaren zijn heel vindingrijk en grote architecte kunstenaars! Of hadden ze toen toch al contact gehad met buitenaardse wezens? Die Egyptenaren zitten vol met geheimen, ze nemen ze zelfs mee in hun graf… 😀 Toch weer een knap staaltje fotowerk, Henk!
    Groetjes, Heidi

    Like

Geef een reactie

