De dijk aan het IJsselmeer   20 comments

De dijk aan het IJsselmeer

.

j

.

Daar sta je dan op zaterdagmorgen

aan de oever van het IJsselmeer tussen Urk en Lemmer.

Kont op de kouwe keien, snijdende wind en de eerste sneeuw begint te striemen.

En verder in de wijde omtrek geen menselijk leven te bekennen in dit barre oord.

Enkel een maffe fotograaf die hier blazend in zijn gevoelloze

handen zijn plaatje probeert te schieten.

.

IJsselmeer Winter Sneeuw

.

j

.

20 Reacties op “De dijk aan het IJsselmeer

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. Henk… wat een prachtplaat! Misschien heb je kou geleden, maar het loont zeker! (wat een lens die prime 24mm f1.4)

    Like

  2. Ik had ‘m die morgen gekocht bij CameraNu in Urk. dit was mijn eerste experimentje met de lens, vandaar die gevoelloze vingertjes 🙂

    Like

  3. Fantastico!!! en toch een ervaring rijker zo helemaal in je uppie genieten van wat de natuur ons geeft. Soms moet je daar wat voor over hebben 🙂 ik zie je daar al zitten brrrrr

    Like

  4. Wat heb je die alledaagse dijk weer spannend voorgesteld.Even kou geleden maar het was zeker de moeite waard.

    Like

  5. Je hebt onder die barre omstandigheden, nog een prachtige plaat weten te maken Henk. Je had toch wel een platvinkje cognac tegen de kou in je broekzak he?

    Like

  6. Mooi, Henk. Dit roept voor mij het gevoel en de beelden op van een dag eerder aan het Wad. Ook daar was het akelig koud en bijna oneindig wit.

    Like

  7. Het pleit verdomme in je voordeel Henk dat je hier nog een prachtig beeld van hebt gemaakt, afzien voor een mooi plaatje, dat zijn de echte fotografen, mooi man.

    Like

  8. Een prachtige foto Henk, je voelde je vast heel erg prettig toen je weer thuis bij de warme kachel was maar het was wèl absoluut de moeite waard!

    Like

  9. Jóh, nou was je er echt iets te vroeg misschien? Het ijs is aan het kruien nu………………….. Niettemin een prachtplaat!

    Like

  10. Goedemorgen Henk,

    Ik vind zo mooi om te zien. Misschien ben je te vroeg. Paar dagen later ging krulen de ijs. Ik noem maar zo.
    Ik zag op tv. Er waren veel bezoekers geweest om te fotograferen. Echt heel leuk.

    Fijne woensdag gewenst.
    Groetjes van Jacqueline & Ferry.

    Like

  11. Je moet er wat voor over hebben toch?
    Nu weer terug voor de vervolgplaatjes?

    Like

  12. Wat een moed!

    Like

  13. Héél mooi !!

    Like

  14. Ziet er mooi en koud uit Henk.

    Like

  15. Hopelijk heb je er geen bevriezingsverschijnselen aan over gehouden. Wat je er in ieder geval wél aan over hebt gehouden, is een mooie foto!

    Like

    Henk van Blijderveen
  16. En dat allemaal vrijwillig en een beetje voor ons als dankbare toeschouwers.

    Like

  17. Brr, prachtig om zo lekker alleen ergens in de kou te zijn.
    Maar inderdaad: geen mens te bekennen, voor ons, als kijker, zelfs geen fotograaf!

    Heb je teveel gefilterd? In mijn ogen teveel contrast eruit gehaald, vind ik een beetje jammer.

    Like

  18. En wat voor plaatje 🙂
    Ik geloof direct dat het koud was aan je kont Henk want wie gaat er nou ook op de koude stenen zitten.
    Tip: Neem een stuk isolatierol van plastic mee (met van die bolletjes die je kan alten knappen).
    Weegt niks en je kan het heel klein opvouwen.
    Ideaal voo als je op de grons wilt liggen, zitten of knielen.
    groetjes, Helma

    Like

  19. Hoi henk dit zijn mooi afbeeldingen. die ik zie gr cees

    Like

  20. Wauw, prachtig!

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.