Wasdag in Staphorst   15 comments

 

Wasdag in Staphorst

.

™

.

Ook in Staphorst heeft de tijd niet stilgestaan.

Als de heer des huizes zijn oog heeft laten vallen op

een hypermodern  landbouwmonster  trekt mevrouw

aan de bel voor een splinternieuwe Miele,  maar toch

laat ze je tijdens de Staphorstdagen  nog graag even

zien hoe ze in tijden van weleer de was deed.

.

Staphorstdagen Staphorst Foto Wasdag

.

.

.

.

.

.

.

.

Staphorstdagen Staphorst Foto Wasdag

.

.

.

.

.

.

.

.

Staphorstdagen Staphorst Foto Wasdag

.

.

.

.

15 Reacties op “Wasdag in Staphorst

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. Ik, met een 7 persoons- huishouden op een boerderij, ben maar wat blij met die moderne hulpmiddelen….je kunt het je bijna niet voorstellen, ik zou dr een dagtaak aan hebben. De stoffen vind ik trouwens prachtig, die zouden van mijn part zo weer terug in het modebeeld mogen!

    Like

  2. Moet er niet aan denken om zo nog de was te moeten doen…ben blij met de nieuwerwetse machines.
    Maar wel leuk om op de foto te zetten natuurlijk…groetjes

    Like

  3. De laatste is helemaal goed mooie dame goede compositie, maar aan het wit te zien had je wel last van de zon.

    Like

  4. Prachtig…….
    Wat een heerlijk tafereel .
    Vooral de laatste foto! Dat is er eentje voor een ansichtkaart.

    Like

  5. Prachtig Henk pure nostalgie, ik kan mij deze manier van wassen nog goed herinneren hoor, ik moest meestal helpen wringen.

    Like

  6. Sluit mij aan bij Jan Voskuil, en de nagel links mag er van mij ook af.

    Like

  7. Het is een mooi gegeven dat die hypermoderne boer zijn traditionele vrouw niet in wil ruilen.

    Like

    Henk van Blijderveen
  8. Prachtig Henk, jeugd herrinneringen komen boven drijven. Wat heb ik moeten draaien…..en wat te denken van het “zakje blauw” …….

    Like

  9. Hoe mooi je foto’s ook zijn, ik verlang echt niet terug naar die tijd Henk, zwaar werk, want er kwamen ook nog bolletjes blauw en stijfsel aan te pas en dan nog het strijken brrrrrr. 😉

    Like

  10. Blijkbaar is er daar altijd wel iets te beleven in Staphorst… leuke beelden.

    Like

  11. Jammer dat je bij de demonstratie een drukke achtergrond had. Tsja je kunt het niet altijd zo krijgen als je het hebben wilt.
    De onderste foto is top.

    Like

  12. Wat een leuke foto’s Henk van een erg vriendelijke dame uit Staphorst en die nagel stoort me helemaal niet,zo weet de bezoeker van dit blog dat de dame een stof toont.Ik vond die stoffen in Staphorst erg mooi.Heb nog meegemaakt dat alles door de wringer moest.Leve de vooruitgang en zo hebben ook vrouwen wat meer tijd voor hun zelf gekregen.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.