Staphorstdagen 2015 .. hooizooi   13 comments

 

Staphorstdagen 2015 .. hooizooi

.

v

.

Een enkele donderklap en af en toe een stortbuitje.

Te nat voor het roggedorsen maar een demonstratie ambachtelijk

hooien kon prima tussen de nattigheid doorgaan. We verspreiden

het hooi op het land,  we maken het een beetje luchtig  en gooien

het in kaarsrechte  spoortjes, en als laatste komt de hooiwagen er

aan te pas om het gele goud binnen te halen. En omdat we het

zo leuk vinden gooien we vervolgens alles weer op het

land en begint het hele feest opnieuw

.

.

Staphorst Foto Staphorstdagen Foto Staphorstdagen 2015 Foto Staphorstdagen 29 Juli Foto Hooien Foto Traditioneel Hooien

.

.

.

.

.

v

.

.

.

.

.

Staphorst Foto Staphorstdagen Foto Staphorstdagen 2015 Foto Staphorstdagen 29 Juli Foto Hooien Foto Traditioneel Hooien

.

.

.

.

.

v

.

.

.

.

.

Staphorst Foto Staphorstdagen Foto Staphorstdagen 2015 Foto Staphorstdagen 29 Juli Foto Hooien Foto Traditioneel Hooien

.

.

.

.

.

v

.

.

.

.

.

Staphorst Foto Staphorstdagen Foto Staphorstdagen 2015 Foto Staphorstdagen 29 Juli Foto Hooien Foto Traditioneel Hooien

.

.

.

.

.

v

.

.

.

.

.

Staphorst Foto Staphorstdagen Foto Staphorstdagen 2015 Foto Staphorstdagen 29 Juli Foto Hooien Foto Traditioneel Hooien

.

.

.

.

.

v

.

.

.

.

.

Staphorst Foto Staphorstdagen Foto Staphorstdagen 2015 Foto Staphorstdagen 29 Juli Foto Hooien Foto Traditioneel Hooien

.

.

v

.

.

13 Reacties op “Staphorstdagen 2015 .. hooizooi

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. Hahahaha…een leuke titel en tekst bij deze fraaie foto’s die jij dus tussen de buien door hebt kunnen maken Henk.

    Like

  2. Prachtige foto’s Henk, dit hooi is toch niet meer goed voor dieren, voor de show is het echt leuk om te zien.

    Like

  3. Henk die hooiwagen is toch nog niet zo lang geleden of misschien ben ik oud,
    Maar voor mij is oud hooi opsteken op de wagen ( jaren 50) of is dat tegenwoordig heeeeeel oud.

    Like

  4. Spijtig van de buien maar een doorzetter als jij Henk laat zich daar door niet wegjagen en het zijn foto’s met een verhaal geworden en het portret van de werkende boer is fantastisch.

    Like

  5. Vooral de eerste twee foto’s met de acrobaat vind ik mooi in deze serie.
    Verder sluit ik me bij mijn naamgenoot aan. Echt heel traditioneel is deze manier van hooien niet, hier heeft de mechanisering al zijn intrede gedaan met de wagen met hooiraper.

    Like

  6. Herkenbaar, deze machines werden gebruikt in de periode dat ik nog een meisje was en zelf altijd meehielp op de boerderij en later met een boer wilde trouwen. 😉

    Like

    Jetskefotografie
  7. Pingback: Tweede Staphorstdag van 2015 in diverse beelden - Staphorst

  8. Die machines zijn leuk maar ik geef de voorkeur aan de serie in je vorige blogje…en de laatste foto hier 😉

    Like

  9. Even op http://www.Staphorst.nieuws.nl gekeken…Tja…..bij Geert is het Kwantiteit….bij Henk is het kwaliteit….

    Like

  10. Jij boft maar met zulke taferelen .
    De laatste foto is mijn favo. De andere hebben een kleurbewerking die ik nooit eerder bij jou gezien heb. Ik ben daar niet echt enthousiast over.

    Like

  11. Net als vroeger krijg ik er pijn in mijn rug van als ik er alleen al naar kijk.

    Like

  12. Deze ambachten blijven gewoon heel mooi om te zien.
    gelukkig gaat het nu anders (lees gemakkelijker) maar het blijft mooi om te zien hoe men dat vroeger deed 🙂

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.