Fujifilm XT2   11 comments

 

Fujifilm XT2

.

~

.

Inmiddels heb ik ‘m een weekje in bezit. De Fujifilm XT2 met als glaswerk

de Fujinon  XF 16-55mm  F2.8.  Een mooi zoombereik tussen landschap en

portret.  De Fujifilm is een systeemcamera, met als grote verschil dat deze

camera geen opklappende spiegel heeft  waardoor het formaat en gewicht

van camera en  glas flink vermindert.  Verder heeft de camera  grotendeels

dezelfde eigenschappen  als een spiegelreflex met een  snelle autofocus en

maximaal 11 beelden per seconde.De optische zoeker heeft plaats gemaakt

voor de elektronische  variant wat wel even wennen is, maar het kantelbare

schermpje is voor mij een ongekende luxe. Wie mij wel eens ziet zeulen

met fullframe camera en een tas vol lenzen begrijpt dat ik ook wel

eens behoefte heb aan een camera die je zo even mee kan

grissen voor een wandeling, fietstocht of een

onverwacht moment

.

~

.

Deze opname van een voederruif, in hard tegenlicht van

de laagstaande zon maakte ik  tijdens een wandelingetje

langs de A28 om wat te testen met het dynamisch bereik

van de sensor van dit toestel.  In dit geval grote contrast

verschillen maar  toch detail in de ondergrond.  Eén foto

zegt natuurlijk niet zo heel  veel maar mijn ervaringen

met dit toestel zijn tot nu toe zeer positief. Ook

deze foto’s zijn met de XT2 geschoten

…..  KLIK  …..

.

.

Fujifilm XT2 Foto Fujinon XF 16-55mm F2.8 R Lm Wr Foto Fujinon 16 55 mm Foto Systeemcamera Foto Dynamisch Bereik, Dynamisch Bereik Camera Foto Tegenlicht Foto Tegenlicht Hoog Contrast Foto Voederruif

.

.

Het is  niet de insteek dat dit toestel de 5D  +  Primes

gaat vervangen, maar als reismaatje en voor de snelle

momenten,  waarop je toch graag werkt met goed

materiaal is dit lichtgewicht toestel voor mij

een waardevolle aanvulling

.

~

.

…  Preview Tweakersnet  …

.

~

.

11 Reacties op “Fujifilm XT2

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. 😉 Mooie foto heb je gemaakt met dit reis/toestelletje

    Like

  2. Geweldig Henk, het is ook wel eens prettig om zonder al te veel bagage foto’s te nemen en zo te zien zijn de foto’s die je ermee kunt maken erg mooi, heel veel plezier met je nieuwe camera.

    Geliked door 1 persoon

  3. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Henk, dat zal inderdaad een flink stuk schelen qua gewicht. De foto’s zien er veelbelovend uit.

    Like

  4. Prachtig Henk gefeliciteerd, ben eigenlijk heel benieuwd naar de foto’s die je met dit toestel maakt en waar de beperkingen in zitten
    Dat zal voor internetfoto’s niet zo snel te zien zijn maar jij moet de verschillen wel aan kunnen geven.
    Dus als je zo vriendelijk zou willen zijn om zo nu en dan er wat over te vertellen zou je me een groot plezier doen.

    Geliked door 1 persoon

    • Met dit toestel combineer ik gemak, draagbaarheid en kwaliteit. Deze camera werkt wel met een cropfactor van 1.5. Je weet dat door deze constructie het scherptegebied groter is dan bij de Canon 5D. Er gaat voor mij niets boven de kwaliteit van fullframe met prime lenzen, al heb je daar bijv. meer voordeel van bij portretten dan bij landschappen. De lens van 16-55mm (omgerekend naar fullframe 24-85mm voldoet prima voor wat ik er (voorlopig) mee wil en aangezien ik toch al geen natuur/macro fotograaf ben heb ik mijn canon 7D verkocht. 2 vliegen in één klap dus

      Geliked door 2 people

  5. Nou Henk…ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt, in mijn omgeving zijn er al vele foto maniakken die deze keus al hebben gemaakt en zie toch veel GOED werk. En wat betreft gemak…ik fotografeer al jaren met een fiju …. Heel veel plezier met deze camera.

    Like

  6. P.s. .Ha..ha.. moet zijn Fuji….. 🙂

    Like

  7. Een van mijn fotomaatjes heeft ook onlangs een systeem camera gekocht die hem prima bevalt.

    Like

  8. Prima als men eens wat minder meesleuren wil en gauw de deur uitgaat.Heb naast mijn reflex ook een compactcamera.
    De foto’s zijn erg goed en je z

    Like

  9. zal er nog heel wat mee kunnen uitproberen.

    Like

  10. Ja, we worden ouwer maar niet gouwer Henk.
    ik zit er ook wel eens over te denken maar ik zeul alles nog maar even mee.
    Ik heb hem even opgezocht deze camera en jaaa…… prachtige camera!

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.