Ergernis nr 1 tijdens fotograferen   19 comments

Ergernis nr 1 tijdens fotograferen

.

j

.

‘s morgens in alle vroegte sta je al in het

Dickens centrum van Deventer in de hoop enkele

plaatjes te schieten die herinneringen uit een ver verleden

oproepen zonder storende hedendaagse objecten in je beeldveld.

Op een pleintje  spelen wat kinderen met  oudhollands speelgoed.

Als er een jochie  met zijn trapskelter even stilstaat en het pleintje

begint te  observeren zie ik een kans.   Je schiet naar een optimale

positie, laat je op je knieën zakken en je wacht op het fotogenieke

moment.  En dat moment komt.  De handjes over elkaar en de blik

zijwaarts gericht met een olijke uitdrukking op de snoet.  Maar op

het moment suprême komt er een camera in beeld, vastgehouden

door één hand. Door één hand vastgehouden  .. snel met één hand

voor zo’n nonchalant kiekje.  Als je notabene geschapen  bent met

twee poten aan je lijf …….. gebruik ze dan  ook allebei om een foto

te schieten. Als ik je zo stupide te werk zie gaan en je staat dan ook

nog andermans fotomoment te verpesten begin ik te koken

.

Gelukkig valt er aan een foto soms nog bij te snijden zonder

dat het je compositie aantast.  En verder kan je met je

kloongereedschap nog wat wegpoetsen en is je

plaatje alsnog gered.

.

…  KLIK  …

.

Ergernis nr 1 tijdens fotograferen, Ergernissen tijdens fotograferen, ergeren tijdens fotograferen, storende objecten tijdens fotograferen, Canon eos R, Canon EF 200mm f2L IS USM, Fotografie, Foto

.

.

j

.

.

19 Reacties op “Ergernis nr 1 tijdens fotograferen

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. Henk, dan mag je van geluk spreken niet bij zogeheten persmomenten aanwezig te zijn. Fotografen krullen om elkaar heen en niemand lijkt het geduld te hebben om even ná elkaar de foto te maken. Op dat ene moment dat je hebt springt er net een fotograaf voor je lens en heb je de neiging je toestel op z’n kop te slaan. Het is natuurlijk wel logisch dat ieder mens tegenwoordig zijn eigen foto wil maken. Tegenwoordig met Livefoto op je phone heb je altijd een scherp schot en heb je aan 1 klavier genoeg. De jongeman op de skelter staat er overigens mooi op.

    Geliked door 1 persoon

    • Ook met persmomenten heb ik al een paar keer ervaring opgedaan René. Wie op een belangrijk moment met z’n reet voor m’n camera gaat staan krijgt gegarandeerd een duw. Voor mij was dit fotomoment met de jongen op de skelter belangrijk omdat dit moment precies voldeed aan de wijze waarop ik graag fotografeer. Ik kan dan echt woedend worden als er iemand achter gaat staan om een snelle kiek te maken vanaf anderhalve meter hoogte en met één hand aan het toestel. zo schiet je alleen maar bagger en verknal je andermans fotomoment (bewust) want de persoon had mij wel degelijk gezien en zag ook waar ik mee bezig was.

      Like

      • heel vaak al meegemaakt en ook van profs hoor die zijn geen haar beter misschien nog wel erger.
        Maar ook vaak van profs tips gehad over locatie’s , contact personen enz enz.
        fotografen zijn net mensen tja je moet het er mee doen

        Geliked door 1 persoon

        • Bij dergelijke gelegenheden is het natuurlijk altijd leuk om oude bekenden (fotografen) te ontmoeten en nieuwe contacten te leggen. Tips te krijgen en te geven. Kortom … het is niet allemaal kommer & kwel met soortgenoten die door hetzelfde virus zijn bezeten als jij en ik 🙂

          Geliked door 1 persoon

  2. Wat maak jij toch mooie foto’s!

    Geliked door 1 persoon

  3. vind de foto meer dan geslaagd compliment Henk

    Like

  4. Ik ken dat Henk, gelukkig heb je deze kunnen redden.

    Like

  5. Na wat oppoetsen is het kei goede foto geworden maar ik kan je ergernis heel goed begrijpen Henk

    Like

  6. Met het betere snij- en poetswerk heb je ons dan tich maar weer een pracht van een fito kunnen voorschotelen.

    Like

  7. Het resultaat mag er zijn. Een mooie foto is het geworden. Ik kan je ergenis goed begrijpen hoor.

    Like

  8. Al met heb je toch een fraaie plaat geschoten, ik erger me liever niet dan kan ik wel bezig blijven. Ga eens reportages filmen dan mopper je niet meer. In de montage maak ik er het beste van want een zwieper omdat er iemand tegen je aan loopt, lui die door het beeld banjeren daar zit de kijker niet op te wachten he.

    Like

  9. Ondanks de ergernissen heb je er toch weer een knappe foto van weten te maken.
    Gelukkig heb ik van dergelijke ellende op zijn fotolocaties vrijwel nooit last. 🙂

    Like

  10. Je foto heeft er dankzij wat aanpassingen niet onder geleden, gelukkig. Voor een fotograaf zijn dit soort amateurs een pain in de je weet wel.

    Like

  11. Ha die fotosite is voor mij apetaal
    Maar je foto hierboven mag er zeker zijn…schitterend

    Like

  12. Precies de reden dat ik er niet heen ga. Er is geen plezier aan als er meer volk loopt. Bewust iemands foto verzieken is hufterig gedrag wat ik vaak zie als iemand niet een vergelijkbare camera heeft.

    Geliked door 1 persoon

    • Anderzijds geeft het toch ook weer voldoening als je in moeilijke omstandigheden, in dit geval drukte, je toch de foto kon schieten die je voor ogen had. Zelf kijk ik niet naar camera’s maar wel naar de manier waarop iemand fotografeert. Als het er serieus uitziet probeer ik de fotograaf niet in de weg te lopen. Ook niet bij iemand die met een telefoon fotografeert

      Like

  13. Hoi Henk,
    foto is misschien wat krap gekaderd maar je schrijft er ook al bij waarom.
    Je weet wat ik doe en geloof me, als je hier soms de fotografen zie (pers en vrijwillige pers) dan schieten de ‘tranen’ je werkelijk naar de keel!!!
    Toch een fraaie foto Henk met weer mooie kleuren.

    Like

  14. Het is je toch uiteindelijk wonderwel gelukt om deze mooie plaat te tonen.
    Ach ja ergeren aan anderen, er zijn vast ook mensen die zich aan mij ergeren denk ik dan maar. De bekende balk en splinter. Zo kan ik dat het beste relativeren.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.