Groot hoefblad   11 comments

Groot hoefblad

.

x

.

Voor Nederlandse begrippen mag je

dit toch wel een reus van een plant noemen.

De aar zoals je op de foto ziet bloeit in het vroege

voorjaar en kan wel een meter lang worden. En als

de aar is uitgebloeid  duurt het maar  even en gaat

de bodem  verborgen onder een  reusachtig blader

dak . De plant gedijt goed langs sloten maar ook

in je tuin voelt hij zich heel gelukkig. Of je er zelf

ook blij mee bent is maar de vraag want met

zijn meterslange wortelstokken raak

je ‘m nooit weer kwijt

.

Groot Hoefblad, wilde rabarber, Petasites hybridus, geneeskruid, tweehuizige flora, grote flora, grote plant, Flora, Canon eos R, Canon EF 200mm f2L IS USM, Canon 2x Extender, Fotografie, Foto, Photography, Photo

.

Tip van Henk

.

Ben je je paraplu  weer eens  vergeten ?

Valt de regen met bakken uit de lucht ?

pluk dan een  groot hoefblad

en u wordt niet nat

.

x

.

11 Reacties op “Groot hoefblad

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. Echt een plaatje Henk, zo wil iedereen hem wel in de tuin hebben.

    Like

  2. Heel fraaie pose voor deze mooie plant.

    Like

  3. Hij staat er mooi op, maar ik hoef hem idd niet in m’n tuintje.

    Like

  4. Goeie tip haha maar wil zon en geen regen 😉

    Like

  5. Een diepe buiging ook voor deze foto.

    Like

    Jetskefotografie
  6. Prachtige foto. Behalve de foto is ook het groot hoefblad mooi. Maar net als diverse andere woekeraars hoef ik hem niet in de tuin.

    Like

  7. Ik vind het een pracht plant maar in mijn tuin heb ik hem liever niet.Gek dat ik hem dit jaar nog niet tegen gekomen ben.Maar er hier naar kijken vind ik ook fijn

    Like

  8. Heele mooie plaat!

    Like

  9. een prachtige opname Henk..

    ik mijn tuin zie ik hem wel liever niet

    en die tip kon ik gisteren gebruiken

    prettige dag

    Like

  10. grijns, ik heb hem niet in de tuin en van dat blad ga ik onthouden

    Like

  11. Nee, in je tuin is het niet echt wenselijk tenzij je een megatuin hebt met vijvers etc.
    Ook dit is weer een prachtige foto Henk. Ik geniet er van 😀

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.