Winter in Staphorst II   23 comments

Winter in Staphorst II

 

Foto’s zijn groter te bekijken met F11 & aanklikken.

 

><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

De Staphorster heuvelrug.

><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

 

1

 

><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

What happened here ?

><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

 

2

 

><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

Just a fence

><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

 

3

 

><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

Branches

><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

 

4

 

><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

 

 

Geplaatst21 december 2009 doorHenk Jonkvorst inGeen categorie

23 Reacties op “Winter in Staphorst II

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. Prachtige foto’s weer Henk, bomen doen het altijd goed, maar ik vind de foto met het hek ook heel erg mooi, de tweede is zo mooi omdat de lucht erbij zo prachtig uitkomt. Dit is toch echt wel een paar dooie handjes waard geweest! Vivaldi is ook prachtig en ik meende dat jij niet van klassiek hield, maar misschien heb je het gedaan om die mooie winterfoto’s ;-)))Liefs, Ann.

    Like

  2. mooie foto’s weer. ik zie tot mijn opluchting dat ook jij geen witte witte sneeuw hebt nu waren mijn foto’s wel erg blauw uitgekomen met of zonder sneeuw instelling.

    Like

  3. Prachtige foto’s Henk Heerlijk dit is echt genieten, Heb je de eersten op een laagstandpunt gemaakt? Gr Janny

    Like

  4. Ja goede opmerking waarom wordt sneeuw blauw is deze optisch wit of worden de camera’s een tikje gek van zoveel wit ? Zou een wit laken ook blauw worden. De eerste lijkt wel een bergtopDe tweede is gewoon mooiDe derde is super maar is persoonlijk door het blauwe hekDe 4 de is een kerstkaart 🙂

    Like

  5. Mijn camera heeft geen voorinstellingen Marion. De kleur van de sneeuw hangt vooral af van de weersgesteldheid en de lichtval.Automatische belichting levert bij winterlandschappen ook vaak grijze plaatjes op. Het beste is toch handmatige instellingen maken.Laag standpunt gebruikt Janny. Als de horizon wegvalt lijken die bulten net even hoger

    Like

  6. ik heb gisteren ook vanalles geprobeerd om de foto’s niet te blauw te laten worden. Ik las later de tip om 2 stops over te belichten….ik had 2 onderbelicht…. Maar sneeuw reflecteerd heel erg en daar trekt de camera zijn conclusie uit, een laken reflecteerd niet Murwari, dus die komt wel gewoon wit over. Een zwart kadertje doet ook wonderen, en niet een witte zoals ik heb gedaan, haha!

    Like

  7. Vergeet ik helemaal mijn complimenten voor de foto met het hek!

    Like

  8. Heeft het niet voornamelijk te maken met de lichtweerkaatsing dat sneeuw blauw wordt? Had ik eerst nagenoeg zwart/wit foto’s omdat ik wat foto’s voor het raam had gemaakt, toen de lucht prachtig blauw was leek de sneeuw ook blauw op de foto, de Middelandse zee is er misschien een goed voorbeeld van, die is in principe ook niet blauw en het komt dan ook door de weerkaatsing van de blauwe lucht. Weten die camera’s veel? Jawel heel veel maar weerkaatsing daar hebben ze geen kaas van gegeten ;-)))

    Like

  9. Ik zie hier heel veel grijze foto’s bij omstandigheden van vallende sneeuw en blauwe foto’s bij heldere luchten. Het ligt aan de belichting en ook aan de witbalans. Het is net wat Sandra zegt, altijd iets overbelichten. Die camera moet dus van de automaatstand af. Ik laat zelf de witbalans op automatisch staan omdat ik in RAW formaat fotografeer. In dat geval heb je veel vrijheid in het aanpassen van de witbalans. Op veel camera’s kan je ook handmatig de kleurtemperatuur instellen. Als je foto’s te blauw zijn stel je een hogere kleurtemperatuur in

    Like

  10. Camera’s hebben van heel veel zaken geen kaas gegeten Ann, daarom zitten ze ook boordevol handmatige instellingen.Maar ook de prof fotograaf (of eigenlijk vooral de prof fotograaf) werkt z’n foto’s softwarematig af.Goed voorbeeld is een bruidsreportage. Met deze foto’s wordt heel wat gefotoshopt voordat ze afgedrukt worden.Dat kon men zelf in het analoge tijdperk al, zij het iets minder geavanceerd.

    Like

  11. Een bruidsreportage met digitale camera heb ik inmiddels gezien Henk, en daar is duidelijk mee gefotoshopt, maar het is wel mooi! Ik heb dus wel geprobeerd de camera op diverse standen te zetten, maar zoveel zit er toch echt niet op de Coolpix die inmiddels ook al weer is achterhaald. De sneeuw bleef blauw, zelf vind ik dat geen punt maar ik denk dat als je echt fotografeer met een spiegelreflexcamera en je hebt echt verstand van de handmatige instellingen dat je toch heel wat verder komt.

    Like

  12. Mooier dan de foto’s vind ik de muziek en gek genoeg had ik deze muziek niet van jou verwacht. Ik heb bijna 7 minuten zitten genieten. Thnx.Le Quattro Stagioni van Vivaldi is een absoluut meesterwerk en heb ‘m al honderden malen gehoord maar het verveelt nooit! Als je nu ook nog voor La Traviata op de markt warm kunt lopen, kom je een heel eind in de goede richting. De onderste 2 foto’s zijn ook meesterwerken, prachtig!!!

    Like

  13. Grappig Ilona, ik vindt deze muziek ook wel iets hebben. Wekt bij mij het idee alsof er Heavy metal op violen gespeeld wordt.

    Like

  14. OW, ik wor weer helemaal vrolijk van Vivaldi. Grijs gedraaid jaren trug, ik ga um gauw weer van stal halen.

    Like

  15. Vivaldi is één van mijn favorite componisten Henk,en ik kan eindeloos genieten van deze muziek. Je foto’s zijn weer heel mooi, de bovenste zou zo maar in Oostenrijk gemaakt kunnen zijn, en de laatste spreekt mij het meest aan.Groeten van Edward.

    Like

  16. zo te zien een mooi winters tafareel in Nederland.veel succes met de sneeuw,of plezier?

    Like

  17. De eesrte 2 foto,s spreken me erg aan Henk ,wat een beauty gezicht .Wat heeft nederland veel te bieden op natuur gebied .

    Like

  18. Mooie foto’s van het winterwonderland! De onderste vind ik het mooist!

    Like

  19. De bovenste foto vind ik geweldig… het ziet er zelfs on-Nederlands uit…..er straalt een soort dramatiek /onherbergzaamheid vanaf…. heel erg indrukwekkend…fraai….Agnès

    Like

  20. Allemachtig prachtig weer hoor Henkie!! Allemaal in 1 woord schitterend!Had eergisteren ook wat winter snapshots gemaakt die ik nu uiteraard pas na het verzamelen van heeeeeeeeeeeel veel moed heeeeeeeel misschien op mijn space durf te zetten.

    Like

  21. Deel I en II,ook bij jou ’n schitterend mooi wit landschap Henk!

    Like

  22. Ik mis alleen nog de skiliften !! Ik vind de 3e foto met dat hek ook erg bijzonder.

    Like

  23. ow henk wat ziet het er weeer geweldig uit ook ik heb mooie landschappen gezien afgelopen zaterdag toen ik effe naar groningen reed en vandaar naar tilburg en toen eindelijk naar huis echt schitterend maar ja het was goed uitkijken op de weg dus dit keer niet rijdend een foto gemaakt uhhum ik jok ik heb er wel een paar gemaakt toen de zon opkwam wat een pracht en me oude toet heeft me weer veilig heen en weer gereden alleen ik kreeg het niet echt warm gestookt kwam trouwens zonder 1 drup olie aan in groningen oeps vergeten te checken hihihi maar daar direkt gevuld ook me ruitenvloeistof was bevroren hahaha tja dit was de eerste keer dat ik geen antivries op tijd ingedaan had foutje ,nou gr en knuf pee

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.