Alberto Giacometti   10 comments

Alberto Giacometti

.

Onlangs kwam ik in Museum De Fundatie terecht

voor een expositie van Giacometti. Wat meteen opvalt

is dat zijn beelden compleet uit zijn verband zijn gerukt.

De langgerekte beelden maakten hem wereldberoemd. Ze

brachten voor zijn gevoel de mens terug tot zijn essentie.

in al hun ijlheid even kwetsbaar als ongrijpbaar.

.

P

.

Mensen groeperen en hergroeperen zich onophoudelijk in

levende composities van een ongelooflijke complexiteit.

Het is de totaliteit van dat menselijk leven die hij wil

weergeven in alles wat hij doet

.

.

In “Drie lopende mannen” lopen de

figuren allemaal een andere kant op

zonder onderling contact ondanks

de gedeelde ruimte

.

Museum de Fundatie Alberto Giacometti, Museum de Fundatie, Alberto Giacometti, Facing Fear, Expositie Facing Fear, Kunst, Fotografie, Foto, Canon EF 85mm f1.2L II USM

.

.

P

.

.

10 Reacties op “Alberto Giacometti

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. Heel bijzonder. …kunst….deze vorm kan ik waarderen. …andere vormen van kunst zet ik ooit mijn vraagtekens.

    Like

  2. Mooie figuren. Origineel ook vind ik.

    Like

  3. Prachtig vind ik dit.

    Like

  4. Dit kan ik wel waarderen Henk.

    Like

  5. je blijft er naar kijken mooi gefotografeerd ook

    Like

  6. In hoeverre ik het mooi vind, weet ik eerlijk gezegd niet. Spannend vind ik het wel, maar dergelijke sculpturen laten zich het best in werkelijkheid bekijken zodat ook de derde dimensie mee kan doen.

    Geliked door 1 persoon

    • De mens in deze vorm van anorexia zou ik absoluut niet mooi vinden 🙂 Intrigerend vindt ik zijn werk wel degelijk. Kan er lang naar kijken. Heb ik ook gedaan voordat ik de foto maakte. Het was best lastig om een standpunt te vinden waarbij zoveel mogelijk van die sliertige armen en benen vrij van elkaar staan. Tel daarbij dat het kunstwerk achter glas stond waarbij hoeken hinderlijk reflecteren. Je hebt te maken met slechte lichtomstandigheden zoals je meestal in musea treft. En verder is het wachten tot de andere bezoekers een beetje afstand houden want ook zij reflecteren in het glazen omhulsel. Lastig fotowerk dus maar het geeft me dan ook een prettig gevoel als ik er redelijk mee weg kom 🙂

      Like

  7. Heb wel rspect voor werk van de kunstenaar maar sorry, ik vind ze allesbehalve mooi en wereldvreemd

    Like

  8. De Fundatie is zeker de moeite waard heb ik me laten vertellen. Raar genoeg ben ik er zelf nog nooit geweest.
    Ik vind het een bijzonder kunstwerk. Ik lees hierboven hoe lastig het voor je was om dit vast te leggen. Nu heb ik nog meer respect voor je fotografiekunsten en het resultaat.

    Like

  9. Zoals je weet ben ik niet zo’n kunstkenner maar deze beelden kan ik dan weer wel waarderen.
    Ik vind ze zelfs nog mooi ook hahahaha…. bovendien weer heel mooi vereeuwigd Henk.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.